06.07.2010
59 MIN
Anglès

INTERRUPCIONS #1
Pastoral V.2

descarregar

A càrrec de Jon Leidecker

“Pastoral V.2” pretén subratllar la història de les peces clàssiques de música electrònica i concreta que, al llarg dels anys, han intentat emular i estendre les veus i sons del nostre paisatge pastoral, que al meu entendre està més a prop del potencial inherent al mitjà, que no pas les expressions d’inhumanitat i alienació de la cultura industrial que solen associar-se a aquesta música.

La música electrònica va arribar per primera vegada a un públic relativament ampli durant la dècada dels 50, acompanyada per descripcions que qualificaven els seus sons de fantàstics, freds, inhumans i “d’un altre món”. Aquests qualificatius es poden entendre, almenys en part, com una conseqüència de la incorporació de sons electrònics com efectes en pel·lícules de ciència ficció i programes de televisió, una pràctica abanderada per Louis i Bebe Barron en la seva banda sonora per a la pel·lícula “Planeta prohibit” (Forbidden Planet). Però al mateix temps, els instruments electrònics posseïen l’habilitat d’emular i estendre les veus del món animal amb molta més precisió que cap altre instrument anteriorment.

Un oscil·lador de tons amb una comporta o un sintetitzador sense temperar ofereixen més possibilitats de crear melodies semblants al cant d’un ocell que qualsevol violí o flauta de la història – a excepció tal vegada d’una flauta accelerada diverses octaves mitjançant tècniques de música concreta.

Recerca Interrupcions David Tudor Jon Leidecker Mix no-humans ocell selecció musical
material addicional
1 resultats
programes relacionats
9 destacats
11.03.2021
61 MIN
Anglès
SONDES #29
més Informació

A SONDES #29 els compositors recorren a la natura, no com a pastoral sinó en forma de recursos musicals concrets. Chris Cutler es fixa en els animals, els vegetals i un o dos minerals incorporats directament en obres musicals, com a veus protagonistes: hi ha ocells, llops i balenes, per descomptat, però també criatures menys bufones, plantes, cactus, roques i pedres. També considerem alguns dels motius i ideologies en joc, i escoltem minerals fent sons difícils de reconèixer.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca Sondes Chris Cutler no-humans

Transcripció de SONDES #29, a càrrec de Chris Cutler.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra Sondes Chris Cutler Creative Commons Transcripció SONDES
27.05.2021
30 MIN
Anglès
SONDES #29.2
Auxiliars
més Informació

En aquest nou Auxiliar, compositors i artistes expandeixen els seus vocabularis clàssics, contemporanis, avantguardistes, de jazz, rock, electrònica i instal·lació, en incorporar col·laboracions reals o virtuals amb vida silvestre, paisatges sonors, insectes, amfibis, ocells, balenes i llops. I aprenem què tenen en comú una balena i un rossinyol.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca Sondes Chris Cutler enregistraments de camp Mix no-humans SONDES. Auxiliars

Transcripció de SONDES #34, a càrrec de Chris Cutler.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra Sondes Chris Cutler Creative Commons electricitat ràdio Transcripció SONDES
28.04.2009
59 MIN
Anglès
VARIACIONS #1
Transició
més Informació

Tan aviat com els enregistraments van suplantar les partitures al segle XX, la presència de la influència comunal va tornar a fer-se present a mesura que els compositors començaven a utilitzar enregistraments per a crear nous enregistraments.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca VARIACIONS Centenari John Cage Charles Yves Christian Marclay collage James Tenney John Cage Jon Leidecker Pierre Henry Pierre Schaeffer Richard Maxfield sampleig so VARIACIONS Wobbly

Aquest assaig enllaça tres exemples històrics del potencial del receptor de ràdio com a instrument musical.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Quaderns d’àudio assaig Centenari John Cage John Cage Jon Leidecker Quaderns d'àudio ràdio Radio Music Wobbly
24.08.2022
49 MIN
Anglès
SONDES #34
més Informació

A SONDES #34 apareix una seqüència d'instruments nous, purament electrònics, entre els quals trobem l’electrophon, el kurbelspharophon, l’ondes Martenot, el dynophone, la croix sonore, el pianorad, el trautonium i el mixtur trautonium, cap dels quals ocupa un lloc obvi en el vocabulari musical existent. Paral·lelament, una estètica aliena comença a redefinir els paràmetres del so 'musical'.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca Sondes Chris Cutler electricitat ràdio

Transcripció de VARIACIONS #6. La biblioteca, a càrrec de Jon Leidecker.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra VARIACIONS Creative Commons Jon Leidecker sampleig Transcripció VARIACIONS Variations_transcript
03.03.2011
58 MIN
Anglès
VARIACIONS #6
La biblioteca
més Informació

Les biblioteques sonores són col·leccions de sons en forma d'ingredients en brut, explícitament dissenyats o recopilats per a la seva posterior utilització. Els sons se separen de les seves fonts en mans de nous autors que els utilitzen com simples objectes, no com referències.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca VARIACIONS hip-hop Jon Leidecker sampleig VARIACIONS
INTERRUPCIONS #1 Pastoral V.2
Recerca
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Podcast Title
Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58