Ràdio Web MACBA

Son[i]a
Coco Fusco
Lola Olufemi
Especials
Fernando Domínguez Rubio
Pere Noguera
Pere Noguera (La Bisbal de l’Empordà, 1941) és artista conceptual i des d’inicis de la dècada dels setanta experimenta amb les possibilitats estètiques, poètiques i metafísiques del fang, l’aigua, el paisatge, el paper, la fotocòpia, la fotografia, els objectes quotidians, l’acció i el pas del temps. A FONS ÀUDIO #51 Pere Noguera ens ofereix algunes pistes entorn d’obres com “La fotocòpia com a obra document” (1975), “Càntirs” (1976), “Pedra i ganxos de ferro. Sèrie ‘Massanet'” (1977) o “Porta doble” (1990), entre d’altres.

Durant el taller construirem una streambox a partir de la recepta desenvolupada per Soundcamp –col·lectiu del qual pantea també forma part–, com a exercici pràctic i col·lectiu d’exploració tècnica i conceptual.
Aquesta activitat s’inscriu en els experiments en curs del Grup de Treball de RWM al voltant de l’exploració crítica de l’espectre electromagnètic, i forma part de la recerca emergent del col·lectiu Associació So i de Soundcamp.
Recerca
Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular
Seguint el treball del grup de recerca-acció Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular , aquesta minisèrie es desplega en tres capítols per compartir la simptomatologia i possibles respostes als desafiaments actuals de l’emmagatzematge temporal i el comissariat pal·liatiu d’obres i llegats. En aquest segon episodi, Francesc Ruiz, Anna Manubens, David Bestué i Lucia C. Pino comparteixen proves i experiències valuoses per donar forma a una nova hipòtesi institucional. Parlen d’adveniments celebratoris, destruccions orquestrades, formes no opacades de manteniment i xarxes d’adopció d’obres que inclouen la cura sense propietat. També indaguen en la possibilitat de fer espai i de generar formes de memòria pública que acompanyin els objectes patrimonials en els seus processos de decadència, ensorrament i transformació material.
Vox et repetitio
En aquest nou episodi capturem algunes de les infinites instàncies de repetició i veu de la col·lecció de poesia sonora d’Eduard Escoffet.
Extra
Escenas eliminadas
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l’artista conceptual Pere Noguera. Notes sobre els oficios i la seva influència en la seva obra, l’ús dels mapes, el seu homenatge a Duchamp i el seu treball amb el territori.
som text,
som so.