Recerca
A SONDES #37.2, Chris Cutler convoca a crooners, artistes experimentals i llegendes del rock per a intercanviar notes d'una reunió d'EA (Electricionistes Anònims) sobre la seva dependència mútua dels micròfons i altaveus (el feedback és benvingut).
A SONDES #37 analitzem la revolució iniciada per la vàlvula termoiònica i, en particular, l’estat de confusió però també de transformació que l'amplificació elèctrica va dur a un món fins llavors basat únicament en lleis acústiques. A continuació examinem l'entrellaçament cibernètic dels seus portals-mirall (el micròfon i l'altaveu) a través de la inestabilitat generativa de la retroalimentació i els seus poders expressius...
En aquest auxiliar de Chris Cutler trobem més claviolines, ondiolines, musitrons, solovoxes, electroniums i ondioles a mesura que canvien de forma per tal d'adaptar-se a les (sovint extravagants) necessitats dels compositors de pop, jazz, lounge, experimentals, de bandes sonores i d'avantguarda.
A SONDES #36, Chris Cutler segueix rastrejant les molt diverses aplicacions de tota mena de teclats electrònics; l'Ondioline en permanent mutació, les múltiples variacions del Clavioline i el Sackbut elèctric – de Sun Ra a Scelsi, d'Al Kooper a les Marvelettes – i resolem la polèmica de John Lennon, els Beatles i la taronja.
Artista i cineasta Shezad Dawood parla amb l'antropòleg social i geopolític Mark Nuttall, el treball del qual s'inscriu en les comunitats rurals circumpolars, rastrejant els vincles entre el canvi climàtic, les indústries extractives i la pròpia identitat del lloc. Junts parlen de l'acumulació de residus, les cosmologies ecològiques i els futurs canviants que han emergit dels racons més profunds dels oceans, el subsol gelat i els entrellaçaments geològics dels complexos paisatges de Groenlàndia, així com les vides que alberguen. Els mites de la creació, explicats per la narradora groenlandesa Maria Kreutzmann, brollen de les fosques profunditats de l'oceà i freguen contra els canvis dramàtics en el paisatge al llarg del segle passat.