Sondes
A SONDES #37.2, Chris Cutler convoca a crooners, artistes experimentals i llegendes del rock per a intercanviar notes d'una reunió d'EA (Electricionistes Anònims) sobre la seva dependència mútua dels micròfons i altaveus (el feedback és benvingut).
A SONDES #37 analitzem la revolució iniciada per la vàlvula termoiònica i, en particular, l’estat de confusió però també de transformació que l'amplificació elèctrica va dur a un món fins llavors basat únicament en lleis acústiques. A continuació examinem l'entrellaçament cibernètic dels seus portals-mirall (el micròfon i l'altaveu) a través de la inestabilitat generativa de la retroalimentació i els seus poders expressius...
En aquest auxiliar de Chris Cutler trobem més claviolines, ondiolines, musitrons, solovoxes, electroniums i ondioles a mesura que canvien de forma per tal d'adaptar-se a les (sovint extravagants) necessitats dels compositors de pop, jazz, lounge, experimentals, de bandes sonores i d'avantguarda.
A SONDES #36, Chris Cutler segueix rastrejant les molt diverses aplicacions de tota mena de teclats electrònics; l'Ondioline en permanent mutació, les múltiples variacions del Clavioline i el Sackbut elèctric – de Sun Ra a Scelsi, d'Al Kooper a les Marvelettes – i resolem la polèmica de John Lennon, els Beatles i la taronja.
Els AUXILIARS de SONDES aprofundeixen en el tema principal del programa, però també estan pensats per a ser degustats de manera ecstàtica; així que tots els exemples que aquí apareixen han estat editats i seqüenciats de manera contínua. No hi ha locució, per la qual cosa és recomanable descarregar la llista de temes per a poder contrastar els títols, el context i la rellevància de cadascuna de les peces presentades. En aquest episodi, els Hammonds parlen, canten, fan equilibris, planen, es passegen i contemplen l'univers, i Jerry Goldsmith porta el Novachord cap a l'espai i fins al fons del mar.