enregistraments de camp
En aquest nou Auxiliar, compositors i artistes expandeixen els seus vocabularis clàssics, contemporanis, avantguardistes, de jazz, rock, electrònica i instal·lació, en incorporar col·laboracions reals o virtuals amb vida silvestre, paisatges sonors, insectes, amfibis, ocells, balenes i llops. I aprenem què tenen en comú una balena i un rossinyol.
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb l'artista sonor eslovac Jonáš Gruska que no vem poder incloure en el seu moment.
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb la geògrafa i artista sonora Anja Kanngieserque no vem poder incloure en el seu moment.
El músic, artista sonor i maker eslovac Jonáš Gruska és un amateur orgullós de ser-ho, fent honor de l'arrel francesa del terme (estimar el que fas). La curiositat i la passió travessen gairebé tot el que fa. Des de les seves instal·lacions sonores específiques fins als seus micròfons i eines d'àudio fetes a mà, el seu interès recent per la micologia o la seva exploració lúdica de l'espectre electromagnètic, Jonáš fa servir sovint la paraula "fascinació" a la nostra conversa. Parlem amb Jonáš sobre espais ressonants, superfícies ressonants, tramvies, circuits electrònics casolans, enregistraments de camp, fermentació, bolets i micròfons estranys.
La geògrafa política i artista sonora Anja Kanngieser opera entre les coordenades que uneixen espai i so, un col·lapse de disciplines totalment natural als seus ulls i que sol causar més estranyesa en el compartimentat món de l'acadèmia i les ciències, que en la indisciplinada pràctica artística. En este podcast, escoltem nosaltres a Anja Kanngieser. L’Anja reflexiona sobre l'escolta expandida, l'inaudible i el nostre antropocentrisme, narra el seu interès primigeni en la governança sonora i desmunta les moltes tensions que va acumular el projecte “Climates of listening”, amb el propòsit de partida d'amplificar les lluites aborígens a les illes del Pacífic per l'autodeterminació i l’auto-representació.