electricitat
Auxiliars
A SONDES #37.2, Chris Cutler convoca a crooners, artistes experimentals i llegendes del rock per a intercanviar notes d'una reunió d'EA (Electricionistes Anònims) sobre la seva dependència mútua dels micròfons i altaveus (el feedback és benvingut).
A SONDES #34 apareix una seqüència d'instruments nous, purament electrònics, entre els quals trobem l’electrophon, el kurbelspharophon, l’ondes Martenot, el dynophone, la croix sonore, el pianorad, el trautonium i el mixtur trautonium, cap dels quals ocupa un lloc obvi en el vocabulari musical existent. Paral·lelament, una estètica aliena comença a redefinir els paràmetres del so 'musical'.
Transcripció
Transcripció de SONDES #34, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripció
Transcripció de SONDES #33, a càrrec de Chris Cutler.
A SONDES #33 Chris Cutler comença a rastrejar l'impacte de l'aplicació de l’electricitat en el món de la música i observem més de prop casos com el telègraf musical, el Telharmonium (un sintetitzador mecànic de dues-centes tones del segle XIX) als Estats Units, així com el Theremin i el visionari Rhythmicon a l’U.R.S.S.