Lighthouse (UK)
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb l'artista sonora Ji Youn Kang que no vem poder incloure en el seu moment.
Hugo Esquinca
L'obra d'Hugo Esquinca és una crosta multi-capa, ofuscada intencionalment a través de l'excés, deliberadament difícil de pelar. Eliminar capes d'ofuscació en aquesta densa xarxa d'interaccions transductives no serveix de gaire, perquè aquestes capes són precisament el que l’Hugo utilitza per a exposar-te a tu (i a ell mateix) a una mena de sobrecàrrega sensorial. Parlem amb l’Hugo sobre criar-se en l’hipercaos de la Ciutat de Mèxic i com aquesta experiència es relaciona amb la seva fascinació per la velocitat, la sobreabundància i el sincretisme.
Ji Youn Kang
Les composicions abstractes de Ji Youn Kang estan impregnades de la seva pròpia mescla de so experimental occidental i música ritual coreana. Un rerefons que també es filtra en les seves presentacions en viu, on explora les estructures rítmiques primitives i empoderadores del xamanisme coreà, que sovint evolucionen de lentes a ràpides, i fonts de so sorolloses a través d'una amalgama de dispositius analògics de construcció pròpia, instruments acústics i tècniques de processament digital. En aquest podcast, Ji parla sobre música ritual coreana, quintes justes i naturalesa, objectes ressonants, soroll, instruments casolans, incertesa i tensió, Wave Field Synthesis i estratègies per a involucrar l’audiència a la xarxa per a una comunicació significativa.
Escenes eliminades
En aquestes escenes eliminades, l’artista, mediador, educador i músic ucraïnès Anton Kats parla sobre la transició del projecte de MAKU cap a MÆKUR, sobre baixar el ritme i obrir espais d'escolta i sobre infraestructures contextuals i emocionals dins de la pràctica artística.
Anton Kats
Procés, liminalitat, mediació, transmissió, ràdio, ressonància, oralitat, arxiu i abundància. En el nostre encreuament i coincidència amb l'artista, mediador, educador i músic ucraïnès Anton Kats “es van alinear els astres” per a posar a prova formats i aprenentatges previs. Tres trobades en remot, sis hores d'enregistrament i diverses tisores en flames han donat forma aquest cadàver exquisit des del qual abordem un discurs i una pràctica que tendeix a desbordar-se i excedir-se tant en els matisos com en els detalls. En quest podcast, parlem de l'Europa de la integració des d'una experiència encarnada, de memòria, demència i diferents formes de no saber, de recerca artística i art que desafia a la representació, de projectes site-specific i dispositius mòbils i efímers, d'emissions de curt abast i la ràdio com un dispositiu generador d’espai comú i públic.