Escenes eliminades
Escenes eliminades
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb la investigadora-dissenyadora Sophie Dyer, i la geògrafa creativa, Sasha Engelmann, artífexs d'Open-weather. Ambdues comparteixen la seva "història d'origen" mentre demostren en "directe" la seva dinàmica col·laborativa. La poètica i la materialitat de la ràdio, en la seva capacitat de sentir i ressonar en la distància, emergeixen com una eina per a aliances enriquidores, així com per a experiments especulatius i radicals, des del Feminist Antifascist Weather Front fins mirralls de ràdio.
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb la investigadora i comissària transdisciplinària Yaiza Hernández. Desempaquetem la relació entre militarització i turisme, a través de les fronteres i territoris zonificats, que també apareixen com a model de la turistificació. A través d'aquesta lent, observem com el resort turístic reprodueix la disposició arquitectònica de la colònia, en tant que espai de privilegi, riquesa i blanquitud. Des d'aquí, passem a la deriva actual del model de museu, advertint de certs símptomes del seu estat terminal. I tanquem en un apart, amb un desempaquetament i la seva manera d'entendre l'apropiacionisme cultural.
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista de Tucumán Gabriel Chaile que no vam poder incloure en el seu moment. Parlem sobre la seva formació, entre l'escola pública, els records i l'observació de les habilitats familiars. Tornem a reivindicar la lentitud com a manera de ser i d’estar en el món, alhora que ens interroguem, amb Nestor García Canclini, sobre com pensar la convivència de parts que es pensen de manera diferent, en aquests temps convulsos.