28.04.2009
59 MIN
Anglès

VARIACIONS #1
Transició

descarregar
VARIACIONS #1

A càrrec de Jon Leidecker

La idea d’una peça musical completament original és relativament recent. Tradicionalment, la música es transmetia a través del so, de generació a generació, fins i tot segles després de la invenció de l’escriptura musical.

Els compositors del segle XIV van ser els primers a signar les seves peces i reconèixer-les com pròpies, fomentant així el culte al compositor individual. Però tan aviat com els enregistraments van suplantar les partitures al segle XX, la presència de la influència comunal va tornar a fer-se present a mesura que els compositors començaven a utilitzar enregistraments per a crear nous enregistraments. Ara sentim més d’una veu. I és que des del principi, els enregistraments han estat instruments.

El primer episodi d’aquest repàs al collage apropiatiu en la música va des de 1909 fins a 1961, començant per Charles Ives, que va compondre mitjançant una tècnica de retalla-i-enganxa amb partitures, anticipant-se al que més tard farien molts compositors utilitzant mescladors i editors de cinta en multipista. Unes dècades més tard arribem a “Twisting The Dials”, el tribut a la ràdio nocturna dels Happiness Boys l’any 1928, abans d’arribar a les peces per a ràdio i cinta de John Cage, dos antecedents del sampling titulats “Credo In US” i “Imaginary Landscapes”. Més tard presenciem l’èxit de vendes massiu dels discos de Buchanan i Goodman i els seus consegüents plets, els collages de Richard Maxfield retallant sermons d’un predicador, i acabem amb la curosa dissecció d’un enregistrament d’Elvis en mans de James Tenney: “Collage No. 1”, el primer “remix”.

Recerca VARIACIONS Centenari John Cage Charles Yves Christian Marclay collage James Tenney John Cage Jon Leidecker Pierre Henry Pierre Schaeffer Richard Maxfield sampleig so VARIACIONS Wobbly
material addicional
1 resultats
programes relacionats
8 destacats

Transcripció de VARIACIONS #1. Transició, a càrrec de Jon Leidecker.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra VARIACIONS Creative Commons Jon Leidecker sampleig Transcripció VARIACIONS Variations_transcript

Aquest assaig enllaça tres exemples històrics del potencial del receptor de ràdio com a instrument musical.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Quaderns d’àudio assaig Centenari John Cage John Cage Jon Leidecker Quaderns d'àudio ràdio Radio Music Wobbly

Chris Cutler investiga com el fet i la pràctica de l'enregistrament sonor han transformat tots els aspectes de la producció i la recepció del so organitzat, donant lloc a nous gèneres i interpretacions.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Quaderns d’àudio VARIACIONS assaig Chris Cutler sampleig

Transcripció de VARIACIONS #3. L'enfocament, a càrrec de Jon Leidecker.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra VARIACIONS Creative Commons Jon Leidecker sampleig Transcripció VARIACIONS Variations_transcript

Transcripció de VARIACIONS #2. El Globus, a càrrec de Jon Leidecker.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra VARIACIONS Centenari John Cage Creative Commons Jon Leidecker sampleig Transcripció VARIACIONS Variations_transcript
06.07.2010
59 MIN
Anglès
INTERRUPCIONS #1
Pastoral V.2
més Informació

Aquesta sessió de Jon Leidecker presenta un ampli repàs de la història de les peces clàssiques de música electrònica i concreta que, al llarg dels anys, han intentat emular i estendre les veus i sons del nostre paisatge pastoral.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca Interrupcions David Tudor Jon Leidecker Mix no-humans ocell selecció musical
28.08.2009
60 MIN
Anglès
VARIACIONS #3
L'enfocament
més Informació

Als anys setanta l'avantguarda per fi creua la línia i comença el saqueig massiu de música pop comercial, mentre que la música disco i el dub s'acostumen a la manipulació de música pre-existent, escurçant així la distància entre la pràctica de l'art i el pop.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca VARIACIONS collage Jon Leidecker sampleig so VARIACIONS Wobbly
12.06.2009
59 MIN
Anglès
VARIACIONS #2
El Globus
més Informació

La segona entrega de la sèrie repassa els anys seixanta, començant pels collages de música del món de Richard Maxfield, Teiji Ito i Karlheinz Stockhausen, i continua amb l'impacte de John Cage i Marshall McLuhan en els Beatles.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
VARIACIONS #1 Transició
Recerca
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Podcast Title
Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58