18.12.2018
106 MIN
Anglès

VARIACIONS #8
La relació

descarregar

A càrrec de Jon Leidecker

Quan la música es pot confondre amb un objecte, una gravació que substitueix l’acció que descriu, se’ns promet al mateix temps un control total mentre ens enfrontem amb la música que desafia la idea de l’autor individual (o el plaer de la música com a objecte que pot ser de propietat). A causa d’aquesta tensió, a mesura que l’art il·legal del collage arriba a les masses, la propietat de tota expressió personal apareix més concentrada i allunyada que mai d’aquells que la produeixen.

La convergència dels mitjans de masses i les xarxes socials relega les discogràfiques tradicionals a un segon pla i provoca nous subgèneres, des dels mashups al vaporwave, però també reforça la percepció de la música com a entreteniment consumible. Com estem sent reentrenats en el nostre nou entorn per una estètica que s’ha tornat tan omnipresent que és gairebé invisible? Mai no acabis una narrativa històrica en el present.

 

Recerca VARIACIONS Jon Leidecker plunderphonia sampleig VARIACIONS
material addicional
1 resultats
programes relacionats
6 destacats

Aquest assaig enllaça tres exemples històrics del potencial del receptor de ràdio com a instrument musical.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Quaderns d’àudio assaig Centenari John Cage John Cage Jon Leidecker Quaderns d'àudio ràdio Radio Music Wobbly

Chris Cutler investiga com el fet i la pràctica de l'enregistrament sonor han transformat tots els aspectes de la producció i la recepció del so organitzat, donant lloc a nous gèneres i interpretacions.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Quaderns d’àudio VARIACIONS assaig Chris Cutler sampleig

Transcripció de VARIACIONS #7. El compositor, a càrrec de Jon Leidecker.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra VARIACIONS Creative Commons Jon Leidecker sampleig Transcripció VARIACIONS Variations_transcript
19.06.2012
59 MIN
Anglès
VARIACIONS #7
El compositor
més informació

Durant els anys vuitanta l'acte de samplejar es va entendre com una pràctica inherentment revolucionària, que qüestionava la definició i l'autoritat del compositor, però la proliferació d'artistes durant la dècada següent va reafirmar aquesta autoritat. A mesura que els artistes s'acostumaven a la seva pràctica com un mitjà d'auto-expressió, el gran públic va reconèixer finalment l'apropiació com una forma legítima de creativitat.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca VARIACIONS Jon Leidecker plunderphonia sampleig
28.07.2010
59 MIN
Anglès
VARIACIONS #5
La disciplina
més informació

A mitjan la dècada dels vuitanta el hip-hop descobreix la tecnologia de samplejat digital i l'escena de l'art i la música industrial posa els fonaments de la disciplina.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca VARIACIONS hip-hop Jon Leidecker sampleig VARIACIONS Wobbly
18.03.2010
14 MIN
Anglès
Son[i]a #99
John Oswald
més informació

John Oswald, un dels principals representants de l'apropiacionisme sonor, parla sobre la seva obra.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a John Oswald Jon Leidecker plunderphonia sampleig
VARIACIONS #8 La relació
Recerca
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Podcast Title
Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58