Son[i]a #207
Eyal Weizman
Eyal Weizman és un arquitecte, teòric i activista nascut a Israel que treballa sota el paraigua conceptual de l’anomenada arquitectura forense. El terme també dóna nom a un projecte de recerca a l’universitat de Goldsmiths, que aglutina investigadors de molt diverses disciplines, des de l’arquitectura al cinema o l’arqueologia, per tal de recollir proves materials que ajudin a esclarir situacions complexes en contextos de conflicte bèl·lic, i utilitzar-les en processos judicials.
SON[I]A parla amb Eyal Weizman sobre els principis bàsics de l’arquitectura forense, les seves aplicacions pràctiques i la seva vinculació al món de l’art i la creació.
Eyal Weizman
En la nostra segona conversa amb el director i fundador de Forensic Architecture, Eyal Weizman, profunditzem en els matisos de la seva sofisticada pràctica de recerca, aquesta vegada enfocant-nos en les nocions de temps i durada des d'una perspectiva forense per a desplegar múltiples temporalitats des d'un instant. En fer-ho, Weizman explica com construir un cas fent servir núvols, arquitectura, metadades, ombres, testimonis, imatges de vigilància i de satèl·lit.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Domènec que no vam poder utilitzar en el seu moment.
Domènec
Domènec ens parla sobre els seus processos de treball i documentació –el que ell anomena una "investigació bastarda", sempre a cavall entre l’art, l’antropologia, la sociologia, la història, el periodisme i l'activisme)–. Reflexiona també sobre la naturalesa dels espais de l'art en tant que espais púbics, i repassa en profunditat algunes de les seves obres més destacades.
La materialitat esmunyedissa dels objectes més difícils de rastrejar: de l'arsènic que enverina els pous de Bangladesh, al relat de Nabil Ahmed, fins a les supersticions que envolten el Pou Superprofund de Kola a Rússia, segons Arie Altena, o la biologia del calamar de l'infern en un passatge del "Vampyroteuthis Infernalis" de Vilém Flusser, llegit per AGF.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Eyal Weizman que no vam poder utilitzar en el seu moment.