2015bestshows
Rasha Salti
Rasha Salti parla sobre la metodologia de rescat d'imatges que utilitza en les seves recerques, i sobre algunes de les seves repercussions. La seva anàlisi postcolonial sobre la producció artística durant la modernitat propicia noves narratives sobre els antics conceptes d’Orient i Occident, a més d’una reinterpretació de certes dates, claus per a la creació a banda i banda de la dialèctica de l’alteritat i per a l'aparició de discursos d’esquerres subjacents.
Eyal Weizman
Eyal Weizman parla sobre els principis bàsics de l'arquitectura forense, les seves aplicacions pràctiques i la seva vinculació al món de l'art i la creació.
The possibility of drumming
Aquest mix de Morten J. Olsen per a la sèrie INTERRUPCIONS presenta un viatge extrem, complex i llarg d’introducció al món de la percussió, que posa sobre la taula les teories personals d’OIsen. Tal com el mateix Morten apunta: “una experiència d'escolta llarga i dolorosa de música percutiva”.
John Chowning
John Chowning comparteix l'aventura de ser pioner en una disciplina i una època en què utilitzar ordinadors per a generar música era un salt al buit entre l'excentricitat creativa i l'aventura científica.
A SONDES #14 agafem un trencall per mostrar com la col·lisió entre els mecanismes del folk, l'agitació social, l'enregistrament de so i l'electrificació va sustentar el creixement d'un nou llenguatge musical políglota, i una nova circumscripció estètica.