educació

27 podcasts
26.01.2024
29 MIN
Castellà
Son[i]a #382. Itxaso Corral
Escenes eliminades
més Informació

Recuperem fragments inèdits de la conversa amb la coreògrafa, performer i artista Ixtaso Corral, que no vam poder incloure en el seu moment. Abracem la complexitat de l'estar i fer amb altres, i ens endinsem en algunes idees des de les quals s'articula la seva manera de pensar fent: paraules ostatges, que poden ser alliberades com a tendresa, ingenuïtat, empatia, pudor i vergonya aliena. Obrim també una infinitat de preguntes -poètiques, polítiques i simpàtiques- no tant per trobar-hi respostes com per pensar en les pròpies preguntes. Fins on arriben les coses? Llegir un text és només llegir un text? Un text escrit es queda només en paper? No hi ha vibració? Qui està legitimat i per a dir què? Quines coses entren dins del legitimat i quines es queden fora? Sembla que estic sola? On ens podem trobar?

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra coreografia cos educació Escenes eliminades escriptura Itxaso Corral performance
08.03.2023
69 MIN
Castellà
Son[i]a #367
Marc Larré
més Informació

Marc Larré treballa amb vídeo, fotografia, escultura i objectes, per tal d’articular una pràctica diletant i d'escolta atenta, tant dels materials que manipula com del context, allò que l’envolta. En el seu pensar fent, el Marc genera una infinitat de connexions inesperades entre situacions temporals, objectes i persones, per a posar en crisi qualsevol noció de progrés i modernitat. En aquest podcast, parlem amb Marc Larré sobre megàlits, pedres i antimonuments. En l'escolta, apareixen pràctiques artesanals, petjades, frecs, fang, escaiola. Parlem sobre la dimensió experiencial de la seva pràctica i sobre les connexions i sinergies amb la comunitat artística de Barcelona. I, com no, sobre art, precarietat i la necessitat de pensar juntes les nostres condicions laborals.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a condicions de treball Creative Commons DIWO educació escriptura fang Marc Larré monuments
03.06.2022
25 MIN
Castellà
Son[i]a #351. Marina Garcés
Escenes eliminades
més Informació

Recuperem fragments inèdits de la conversa amb la filósofa, escritora i docent Marina Garcés que no vam poder utilitzar en el seu moment. Parlem d'experiències vs models, lògiques paradòxiques, pràctiques de contrapoder i d'aprendre.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra Creative Commons educació Escenes eliminades Marina Garcés pedagogia pedagogia radical
25.04.2022
78 MIN
Castellà
Son[i]a #351
Marina Garcés
més Informació

Parlem amb la filòsofa, escriptora i docent Marina Garcés sobre educació i coneixement, sobre el futur i la matèria primera del temps. Ens aturem a considerar com comparèixer i pensar amb els altres en un present en el qual és imprescindible implicar-se. Parlem de la trobada entre desiguals i la possibilitat que l’estranyesa es converteixi en vincle. Aprofundim també en la lògica del naufragi o el campi qui pugui i les derives que han pres les paraules desobediència i llibertat. És per això que la Marina subratlla la importància de compondre aliances, més que pensar des del reduccionisme de la unitat, mentre ens convida a imaginar com teixir mons que s’estan desintegrant.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a + escoltats 1er semestre 2022 Creative Commons educació Marina Garcés pedagogia pedagogia radical
26.11.2020
86 MIN
Castellà
Son[i]a #321
César Rendueles
més Informació

Parlem amb César Rendueles amb les pàgines de “Contra la igualdad de oportunidades. Un panfleto igualitarista” (Seix Barral, 2020) encara amb la tinta fresca. Xerrem sobre el mite de la connectivitat universal i les distopies tecnològiques. Parlem sobre necropolítica, necroeconomia i la importància dels vincles socials en els processos de transformació social. Entrem als museus, les biblioteques i les escoles per a abordar les problemàtiques dels projectes públics i les possibilitats de la socialització igualitària i de la imaginació política. Ens fiquem a la vida i en el mercat, el treball i les cures, la salut i els negocis, la meritocràcia i els privilegis… per a assenyalar la fragilització compartida i l'obligació comuna de pensar en l'economia d'una altra manera, sabent que mai no partim de zero.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a César Rendueles covid-19 Creative Commons crisi educació Els més escoltats - Novembre 2020 imaginació política Re-Imagine Europe
1 2 6
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Podcast Title
Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58