18.11.2015
50 MIN
Castellà

Son[i]a #217
Jordi Ferreiro

descarregar
cronologia
01:49
04:19
06:29
07:21
10:07
12:31
15:03
18:22
22:02
26:14
28:37
31:29
40:37
43:10
44:36
46:43
Son[i]a #217

Artista i educador: Jordi Ferreiro no concep una distinció entre les disciplines a les quals es dedica. Els seus projectes busquen intervenir la relació entre l’artista, el públic i el museu, a través d’estructures participatives, lúdiques i d’estranyament. Propostes en les quals s’inclouen visites coreografiades, performances passives, àudio-guies interactives, escultures socials, hiperficció, instal·lacions i quilos de confeti daurat.

En les seves estones d’oci, Jordi Ferreiro investiga metodologies de transferència de la informació i moviments pedagògics fora del normatiu, que per a aquesta conversa ha ordenat sota tres criteris bàsics: l’espai, els participants i la metodologia. Els diferents casos d’estudi en els quals s’ha centrat trenquen, en menor i major mesura, l’estructura i relacions que s’estableixen a l’aula.

A través de projectes anòmals, subalterns i experimentals com la University of Trees, les Escuelas de Pintura al Aire Libre de México, el Grupo Zaragozano de Papiroflexia, l’Escola Catalana del Tapís o les escoles-bosc alemanyes, entre d’altres, Jordi Ferreiro posa sobre la taula exemples pràctics que operen entorn del joc, la performativitat i l’horitzontalitat.

Parlem amb Jordi Ferreiro sobre situacions pedagògiques fora del normatiu, afectes i aprenentatge significatiu i sistemes d’avaluació experimentals.

Música de Like A Tim
Son[i]a educació gir educatiu Jordi Ferreiro
programes relacionats
8 destacats
09.07.2020
82 MIN
Castellà
Son[i]a #315
Laagencia
més Informació

Per al col·lectiu colombià Laagencia, mediació i educació són indiscernibles de la pràctica artística. Laagencia va obrir les seves portes l’any 2010 al barri de Chapinero, a Bogotà, com una oficina de projectes d'art amb sala d'exposicions, de la mà de Mariana Murcia, Diego García, Santiago Pinyol, Mónica Zamudio i Sebastián Cruz. Cinc anys més tard es va reinicialitzar com un grup d'estudi i pensament col·lectiu obert a l'experimentació metodològica i la informalitat, sempre cercant noves maneres “de fer amb altres”. En aquest podcast coral parlem amb tres agents d'aquests deu anys d’“extitució”.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
17.07.2020
1 MIN
Castellà
Son[i]a #269. Mônica Hoff
Escenes eliminades
més Informació

Recuperem aquí un fragment inèdit de la conversa amb l'artista, educadora i investigadora Mônica Hoff , en el que problematitza la noció de creativitat, que no vam poder incloure en el seu moment.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra Creative Commons Escenes eliminades Mônica Hoff pedagogia radical
28.08.2020
19 MIN
Castellà
Son[i]a #314. Laagencia
Escenes eliminades
més Informació

Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb el col·lectiu Laagencia, encarnat en les veus de Mariana Murcia, Diego García i Santiago Pinyol, que no vem poder incloure en el seu moment.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra creació colectiva Creative Commons decolonialisme educació Escenes eliminades gir educatiu Laagencia pràctiques participatives
22.12.2023
69 MIN
Castellà
Son[i]a #388
Macarena García
més Informació

En aquest podcast, parlem amb l'escriptora, editora i acadèmica xilena Macarena García sobre les seves metodologies de treball amb infants en escoles i altres espais educatius compartits. Parlem sobre llibres-àlbum desafiadors, sobre la fascinació i el desbordament com a eines per a la transformació col·lectiva i sobre el que els passa als cossos quan estan junts. Analitzem també els modes en què opera la censura i els llocs des dels quals la literatura infantil es relaciona amb temes com la mort, el sexe, el racisme, la dictadura, el feminisme, la identitat de gènere o la crisi climàtica.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a #8M Creative Commons llibre-àlbum llibres d'artista Macarena García pedagogia radical publicació
05.07.2018
57 MIN
Castellà
Son[i]a #265
Nicolás Paris
més Informació

Nicolás Paris parla sobre els seus anys de professor a la Macarena i el seu personal mètode d'aprenentatge basat en l'associació. Paris reflexiona també sobre el paper crucial que en la seva trajectòria juguen el dibuix com a sistema per a projectar idees, l'arquitectura com a mètode de treball, la paraula com a material plàstic i el pensament com a forma.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a Creative Commons educació Nicolás Paris pedagogia pedagogia radical
04.09.2018
31 MIN
Castellà
Son[i]a #269
Mônica Hoff
més Informació

Mônica Hoff parla de dadaisme epistemològic, pedagogia en públic, institucions que aprenen, el disens com a estratègia per a generar moviment i pensament, escales, micropolítica, esquerdes en les quals passa tot, d’anar a poc a poc i, fins i tot, de parar.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a creació colectiva imaginació política Judy Dunaway Mônica Hoff pedagogia radical

Como a complement del podcast amb Jordi Ferreiro recollim en aquest document els apunts en brut de la seva personal recerca sobre situacions pedagògiques extraordinàries.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Extra Creative Commons educació gir educatiu Jordi Ferreiro pedagogia
16.08.2012
11 MIN
Castellà
Son[i]a #160
Jordi Ferreiro
més Informació

L'artista i educador Jordi Ferreiro parla d'altres maneres de relacionar-se amb el Museu i de la seva conversa amb l'exposició de Rita McBride en el context de "Blind Dates".

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a educació Jordi Ferreiro Rita McBride
Son[i]a #217 Jordi Ferreiro
Son[i]a
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Podcast Title
Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58