INTERRUPCIONS #9
Metadiscos
A càrrec d’Anki Toner
Un dels fenòmens estudiats en la meva col·lecció d’objectes gramofònics és la dislocació entre l’objecte continent d’informació (el disc en si) i la informació que hi està continguda. En aquest sentit, la meva col·lecció conté discos que esmenten, simulen, utilitzen o estudien el fenomen del disc, el tocadiscos i/o l’enregistrament. És a dir, discos que, en certa mesura, són metadiscos.
Per una raó de claredat, els he dividit en les sis categories següents:
A) Metadiscos purs: discos que parlen d’ells mateixos i/o discos que imiten l’efecte del disc.
B) Metadiscos derivats: discos que es refereixen a discos, a gramòfons o a enregistraments.
C) Scratch: la manipulació del disc emprada com a instrument.
D) Soroll de superfície: el so del vinil emprat com a instrument.
E) Tocadiscos sense discos: el so del tocadiscos emprat com a instrument.
F) Discos de solcs tancats (loops): discos que s’han concebut per ser emprats com a instrument.
Anki Toner, tardor 2012
En aquesta peça Alan Bishop reivindica l'ús de la ràdio com a instrument electrònic en un viatge a través del temps i de l'espai que recupera antics enregistraments de les ones AM i FM del seu primer viatge a Espanya i Marroc el 1983.
Selecció musical d'algunes de les joies secretes de la col·lecció sonora d'Ed Veenstra, especialitzada en Broken Music (música feta per artistes plàstics), discos objecte, anti-discos i altres rareses.
Aquesta és una conversa per email amb el col·leccionista holandès Ed Veenstra, que va tenir lloc l'abril de 2011, per a preparar un monogràfic sobre la seva col·lecció sonora.
Aquesta és una conversa per email amb el col·leccionista gramofònic Anki Toner, que va tenir lloc la primavera-estiu de 2012.