Son[i]a #228
Christoph Draeger
L’obra del suís Christoph Draeger utilitza vídeo, instal·lació, fotografia i referències constants al llenguatge de Hollywood i els mass media, disseccionats sota la seva mirada crítica i una voluntat de reflexió permanent.
Ell mateix descriu la seva producció com una anàlisi de la forma en què reaccionem i interaccionem amb els mitjans de comunicació. I per a això, Draeger se centra especialment en el desastre com a vehicle principal: catàstrofes naturals, episodis de confrontació bèl·lica i altres tragèdies, com els exemples paradigmàtics del desplegament mediàtic contemporani.
Les eines del procés de cobertura, les seves implicacions, el caràcter efímer dels desastres, explotats i poc després reemplaçats per un altre esdeveniment, sempre més xocant que l’anterior. “Consumim desastres. És el que rep més atenció als mitjans. Estem enganxats a la cobertura en directe de tota mena de desastres”, afirma a l’entrevista.
Les seves peces es nodreixen tant de metratge d’arxiu com de material produït per ell, sovint recreant esdeveniments, reproduint fragments de pel·lícules o manipulant documentació preexistent per emfatitzar, exagerar i assenyalar aspectes clau de la complexa trama que constitueix la nostra noció de món, que a l’era digital resulta impossible de deslligar de les xarxes d’informació. En les seves pròpies paraules: “la realitat, la seva reconstrucció, el metratge en directe, la televisió, i un cert grau de ficció, estan totalment entrellaçats”.
SON[I]A parla amb Christoph Draeger sobre desastres, vigilància, còpies i originals, distància crítica, recreacions, capes de significat i provocació.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Kendell Geers que no vam poder utilitzar en el seu moment.
Kendell Geers
L'artista sudafricà Kendell Geers parla sobre estructures de poder, terrorisme, violència lingüística, africanitat i tensions sociopolítiques abans i després de l'apartheid.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Christoph Draeger que no vam poder utilitzar en el seu moment.