Son[i]a #166
James Pritchett
James Pritchett és musicòleg, escriptor, pianista i dissenyador de software. L’any 1992 va escriure “The Music of John Cage”, l’únic estudi crític publicat dedicat a l’obra de John Cage en la seva totalitat. Gràcies a la seva rigorosa tasca de recerca i a les seves descripcions perspicaces del pensament, els mètodes i les composicions de Cage, el llibre ha esdevingut una referència clau per a qualsevol que vulgui desxifrar l’obra d’aquest músic tan singular.
Allunyat conceptualment del vessant més acadèmic de la musicologia, Pritchett va decidir explorar formes més creatives d’escriure sobre música en articles, xerrades i notes per a CDs, mirant sempre, tal com diu ell, “d’explicar una bona història sobre la música”. També ha escrit sobre l’obra de David Tudor i, més recentment, de Morton Feldman. La seva curiositat pels processos de la música electrònica el va dur a aprendre programació de manera autodidacta, i com a resultat ha dissenyat programes de composició i per instal·lacions sonores utilitzats, entre d’altres artistes, per la seva dona, la compositora Frances White. Des de 1999 treballa com a director del departament de desenvolupament tecnològic de la seu nord-americana de l’organització Recording for the Blind & Dyslexic.
SON[I]A parla amb James Pritchett sobre l’obra de John Cage, David Tudor i Morton Feldman, i sobre la relació directa entre la seva anàisi, la interpetació i els assajos sobre les seves respectives obres.
El Globus
La segona entrega de la sèrie repassa els anys seixanta, començant pels collages de música del món de Richard Maxfield, Teiji Ito i Karlheinz Stockhausen, i continua amb l'impacte de John Cage i Marshall McLuhan en els Beatles.
Tom Johnson
El compositor minimalista Tom Johnson parla sobre els seus mètodes compositius i la influència que John Cage i Morton Feldman va tenir en la seva obra.
Bartomeu Marí i Julia Robinson parlen sobre l'exposició "L'anarquia del silenci. John Cage i l'art experimental"
Carmen Pardo