Son[i]a #79
Carmen Pardo
En relació a la pròxima exposició entorn de la figura de John Cage que s’inaugurarà a la tardor de 2009, L’anarquia del silenci. John Cage i l’art experimental, el MACBA va acollir un curs monogràfic sobre la figura d’aquest polifacètic artista.
El paper de John Cage (1912-1992) és fonamental per a entendre l’evolució de la música i l’art contemporani al llarg del segle XX. Tota la seva producció i la seva labor teòrica estan marcades d’una banda, per la seva noció del procés que ajuda a explicar la seva ruptura amb els paràmetres musicals tradicionals, i per l’altre, la seva concepció del silenci així com la seva visió de l’art en relació a la vida i a la transformació del pensament.
El Son[i]a entrevista a Carmen Pardo, musicòloga, editora, traductora de John Cage i responsable d’aquest curs monogràfic.
Transcripció de FLUXRADIO, a càrrec de Joe Gilmore i Rhiannon Silver.
El compositor minimalista Tom Johnson parla sobre els seus mètodes compositius i la influència que John Cage i Morton Feldman va tenir en la seva obra.
Entrevista a Margaret Leng Tan, col·laboradora i intèrpret de la música de Cage.
James Pritchett parla sobre l'obra de John Cage, David Tudor i Morton Feldman, i sobre la relació directa entre la seva anàisi, la interpetació i els assajos sobre les seves respectives obres.
Com a complement a l'exposició "L'anarquia del silenci. John Cage i l'art experimental" i "Ray Johnson. Completa-ho i retorna-ho, sisplau", aquest programa documenta el moviment Fluxus, una xarxa internacional d'artistes que va sorgir a Nova York al començament dels anys seixanta.
Bartomeu Marí i Julia Robinson parlen sobre l'exposició "L'anarquia del silenci. John Cage i l'art experimental"