SONDES #21
Transcripció
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són.
A SONDES #21, la nostra exploració de l’ús d’instruments exòtics en els vocabularis musicals occidentals es desplaça del Carib cap a Àsia de l’Est, tenint en compte, ja en ruta, el curiós cas de la World Music como a categoria comercial i ideològica.
Chris Cutler conclou la seva exploració sobre la importació d'instruments exòtics: més enllà dels seus valors sonors i tímbrics, fixant-nos en la forma en què es despleguen com a vectors de significat, llenguatge i representació simbòlica.
Auxiliars
En aquest auxiliar, els instruments asiàtics troben el seu camí en tot tipus de situacions inesperades, tant dins com fora del seu territori.
A SONDES #21, l'estudi de Chris Cutler la incorporació d'instruments exòtics en vocabularis musicals occidentals viatja des del Carib fins a l’Àsia Oriental, i aprofita el trajecte per donar voltes al curiós cas de la World Music com a categoria comercial i ideològica.