SONDES #20
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular. Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. A SONDES #20 seguim analitzant la importació d’instruments exòtics, en aquest cas d’Àfrica, en la cerca d’una expressió cultural i política específicament no americana a Amèrica.
>>Transcripció (només disponible en anglès)
>>I aquí trobes la sèrie completa de SONDES
programes relacionats
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #21, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #19, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
En aquest auxiliar, els instruments asiàtics troben el seu camí en tot tipus de situacions inesperades, tant dins com fora del seu territori.
A SONDES #21, l'estudi de Chris Cutler la incorporació d'instruments exòtics en vocabularis musicals occidentals viatja des del Carib fins a l’Àsia Oriental, i aprofita el trajecte per donar voltes al curiós cas de la World Music com a categoria comercial i ideològica.
Auxiliars
Chris Cutler continua rastrejant la manera en què els instruments exòtics es van infiltrar en tots els racons de la música experimental occidental. Part 3 dedicada a l'Extrem Orient i les Índies Occidentals.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #20, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
En aquest auxiliar Chris Cutler es troba amb més instruments africans reutilitzats en diversos camps, i fem un cop d'ull al tràfic invers. Curiosament, per primera vegada, els cercles contemporanis clàssics es mantenen pràcticament al marge. Envieu les vostres respostes en una postal, sisplau.
Chris Cutler segueix analitzant la importació d'instruments exòtics, en aquest cas d'Àfrica, en la cerca d'una expressió cultural i política específicament no americana a Amèrica.