SONDES #22
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són.
A SONDES #22, mentre concloem el nostre repàs a la incorporació d’instruments exòtics en contextos musicals occidentals, ens allunyem de la novetat i del timbre per a considerar qüestions més àmplies de significat, intenció i interpretació.
programes relacionats
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #23, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #21, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
Aquest auxiliar aprofundeix en les múltiples cares del piano de joguina i ens presenta el malèfic dactylion.
Chris Cutler aborda el problema del soroll, i el que entenem per soroll, abans d'endinsar-se en les simfonies de joguines i la trajectòria musical de l'infame piano de joguina.
Auxiliars
En aquest auxiliar, les formes occidentals, en la seva cerca del timbre i de significat, s'abalancen sobre les tradicions musicals d'Austràlia, Xina, Mèxic, Els Alps, Turquia, Japó, Brasil, Corea, Perú i Armènia.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #22, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
En aquest auxiliar, els instruments asiàtics troben el seu camí en tot tipus de situacions inesperades, tant dins com fora del seu territori.
A SONDES #21, l'estudi de Chris Cutler la incorporació d'instruments exòtics en vocabularis musicals occidentals viatja des del Carib fins a l’Àsia Oriental, i aprofita el trajecte per donar voltes al curiós cas de la World Music com a categoria comercial i ideològica.