MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB…
Conversa amb Mark Gergis sobre la seva col·lecció sonora
Vinculat a la discogràfica Sublime Frequencies, Mark Gergis és un expert en la música popular i folklòrica de Síria, l’Iraq, Cambotja i Tailàndia des de meitat del segle XX fins a l’actualitat. Aquesta conversa presenta reflexions culturals, logístiques i esotèriques sobre l’acte de col·leccionar música a l’Orient Mig i el Sud-est Asiàtic, la importància del format, la rellevància de col·leccionar objectes culturalment aliens, i d’altres aspectes sociològics de la pràctica del col·leccionisme musical als països en desenvolupament.
MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB… és una nova sèrie que pretén obrir una escletxa per espiar i descobrir col·leccions privades de música i memorabília sonora. Aquesta sèrie documental és una historiografia sobre el col·leccionisme sonor que revela la feina desconeguda i apassionada del col·leccionista amateur, alhora que reconstrueix múltiples històries paral·leles, com l’evolució dels formats de gravació, la problemàtica de l’arxiu, el mercat del col·leccionisme o l’evolució dels estils musicals més enllà dels circuits comercials.
Radio Maghreb
En aquesta peça Alan Bishop reivindica l'ús de la ràdio com a instrument electrònic en un viatge a través del temps i de l'espai que recupera antics enregistraments de les ones AM i FM del seu primer viatge a Espanya i Marroc el 1983.
Sublime Frequencies
Mark Gergis, col·laborador habitual de Sublime Frequencies, explica la filosofia del projecte i les implicacions culturals, logístiques i esotèriques sobre l'acte de col·leccionar música culturalment aliena.
Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de l'entrevista amb Mark Gergis que no vam poder incloure en el seu moment.
Mark Gergis. Part II
Mark Gergis. Part I
Durant els últims vint anys, aquest nord-americà d'ascendència iraquiana s'ha submergit en diferents escenes i subgèneres de la música popular i folklòrica de Síria, L'Iraq, Sumatra, Cambotja, Tailàndia i d'altres indrets, per a rescatar de l'oblit allò que ell anomena "anomalies sonores".