Teresa Grandas
La rebelió de les formes
ICSID, Eivissa, 1971 va ser molt més que un congrés, va ser una experiència de socialització que va trencar amb els esquemes artístics, intel·lectuals i comportamentals de tota una generació de creadors. Com diu el crític Daniel Giralt-Miracle, allà ell es va veure “enterrar el Noucentisme i néixer la generació del disseny”.
Dissenyar un nou estil de congrés; projectar un nou model de ciutat
L'ICSID d'Eivissa va inaugurar una nova manera d’entendre el disseny i de concebre la pràctica artística. El congrés es presenta avui com una cita clau per entendre conceptes com l'intercanvi, la participació, la sostenibilitat, la solidaritat, les noves relaciones indústria-societat i el paper de l’art.
Cultura, contracultura, disseny: el camí cap a la llibertat
"LA UTOPIA ÉS POSSIBLE. ICSID. EIVISSA, 1971" és una mini-sèrie de tres episodis realitzada a partir de la recerca de l'exposició homònima, que rememora l'experiència del VII Congrés de l'International Council of Societies of Industrial Design (ICSID). El projecte reconstrueix l'experiència a través dels testimonis d'alguns dels seus protagonistes amb la intenció de crear un relat coral del moment.
Bartomeu Marí, Daniel Giralt-Miracle i Teresa Grandas parlen sobre els processos d'investigació i la formalització de l'exposició "La utopia és possible. ICSID, Eivissa, 1971"
Bartomeu Marí, Teresa Grandas i Benet Rossell parlen sobre l'exposició "Paral·lel Benet Rossell".