Son[i]a #106
El monocle del dandi, el zoòtrop, l’ull de peix, el calidoscopi, el telescopi, el microscopi són paradoxes del micro i el macro que recorren l’obra de Benet Rossell. Nascut a Àger al 1937, Rossell és inventor d’un original alfabet d’icones, grafismes, cal·ligrames o «benigrames» tan ric i ple de matisos com la paleta del pintor.
La seva obra és una construcció polièdrica i polifònica, a la manera de les imatges fragmentades que veiem als miralls del calidoscopi, en què la cal·ligrafia té molt a veure amb una pulsió vital, amb la respiració, amb el ritme o la notació musical. Amb l’exposició “Paral·lel Benet Rossell”, el MACBA aborda el seu amplíssim treball des de dos vessants: el cinema i les cal·ligrafies, que permeten revelar els entrecreuaments que constantment s’observen en la seva obra.
Son[i]a parla amb Benet Rossell i Bartomeu Marí i Teresa Grandas, co-comissaris de l’exposició.
programes relacionats
Entrevista sobre poesia visual amb Enric Bou, professor del Departament d'Estudis Hispànics de la Brown University.
Benet Rossell és un creador difícil de catalogar ja que inventa contínuament maneres de fer. Utilitza múltiples formes i perverteix els formats per donar-los noves possibilitats: el dibuix esdevé text, l'acció parteix de l'escriptura, el cinema es converteix en una reflexió poètica del temps.