Son[i]a #135
Natascha Sadr Haghighian
Imaginem una obra que consisteix en l’atropellament, mecànic i repetit, d’un objecte que produeix un so que, amplificat en vuit canals, ocupa la totalitat de l’espai central de la Capella MACBA.
I no molt lluny d’aquest curiós i estrany conflicte entre coses, trobem dos objectes més, un d’ells no menys curiós: una fotografia realitzada per David Seymour al 1938 durant l’estat d’excepció de la ciutat de Barcelona, en plena Guerra Civil, en la que es mostra a un ciutadà proveint-se d’aigua. L’aigua era aleshores, gràcies a la col·lectivització de la Societat d’Aigües de Barcelona per part dels anarquistes, un bé comú, garantia de supervivència. Al seu costat una font. Realitzada amb catàlegs d’Ikea formant una pila que culmina en una palla a mode de sortidor aquesta font muda fa al·lusió a un líquid bàsic per a la vida, un líquid absent: l’aigua.
La totalitat del projecte que es presenta a la Capella MACBA, parla dels béns comuns, de la seva transformació, de la seva vida cultural i política, del seu consum, de l’accés a ells. Però aconsegueix quelcom inaudit: no reduir res a una icona, a una imatge. Eludeix la interpretació, donat que escoltar, veure i pensar és la funció última de l’espectador.
Son[i]a parla amb Natascha Sadr Haghighian sobre l’exposició “# 04 Natascha Sadr Haghighian. De paso”.
Jessica Ekomane
Jessica Ekomane és artista sonora, compositora, i professora d'Estudis Sonors i Arts Sòniques a la Universität der Künste Berlin. Les instal·lacions i actuacions quadrafòniques d’Ekomane aborden la música algorítmica com una pràctica social basada en qüestions com la relació entre la percepció individual i la dinàmica col·lectiva, i exploran les expectatives d'escolta i les seves arrels socials. En aquest podcast, Jessica Ekomane parla sobre la llibertat de joc, eMule, els òrgans de tubs, les limitacions i la flexibilitat de Max/MSP, els orígens de la síntesi de so no occidental, la recerca DIY, les quotes, el minimalisme i el seu amor primerenc per Ligeti i Destiny's Child.
# 04 Natascha Sadr Haghighian. De paso
El funcionament tècnic de la instal·lació sonora "# 04 Natascha Sadr Haghighian. De paso" explicat per la pròpia artista.
Natascha Sadr Haghighian
Entrevista amb Natascha Sadr Haghighian sobre qüestions com la investigació artística, la relació entre art i política i la pràctica artística com a força per a l'emancipació.