SONDES #23
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular. Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. A SONDES #23 abordem el problema del soroll, i el que entenem per soroll, abans d’endinsar-nos en les simfonies de joguines i la trajectòria musical de l’infame piano de joguina.
>>Transcripció (només disponible en anglès)
>>I aquí trobes la sèrie completa de SONDES
ENG Transcripció de SONDES #24, a càrrec de Chris Cutler.
ENG Transcripció de SONDES #22, a càrrec de Chris Cutler.
Aquest auxiliar narra les múltiples aventures que les joguines han protagonitzat sobre escenaris de rock, bandes sonores de pel·lícules, sales de concerts, galeries i enregistraments de tota mena.
SONDES #24 segueix als compositors que s’abalancen cap a la caixa de joguines – i a la bodega– a la cerca de noves sonoritats no electròniques que poden donar peu tant a seques composicions contemporànies, com a singles pop ben humidets, així com a bandes sonores, improvisacions de jazz i instal·lacions sonores.
Aquest auxiliar aprofundeix en les múltiples cares del piano de joguina i ens presenta el malèfic dactylion.
ENG Transcripció de SONDES #23, a càrrec de Chris Cutler.
En aquest auxiliar, les formes occidentals, en la seva cerca del timbre i de significat, s'abalancen sobre les tradicions musicals d'Austràlia, Xina, Mèxic, Els Alps, Turquia, Japó, Brasil, Corea, Perú i Armènia.
Chris Cutler conclou la seva exploració sobre la importació d'instruments exòtics: més enllà dels seus valors sonors i tímbrics, fixant-nos en la forma en què es despleguen com a vectors de significat, llenguatge i representació simbòlica.