PROBES #23
Transcripció
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són.
A SONDES #23 abordem el problema del soroll, i el que entenem per soroll, abans d’endinsar-nos en les simfonies de joguines i la trajectòria musical de l’infame piano de joguina.
SONDES #24 segueix als compositors que s’abalancen cap a la caixa de joguines – i a la bodega– a la cerca de noves sonoritats no electròniques que poden donar peu tant a seques composicions contemporànies, com a singles pop ben humidets, així com a bandes sonores, improvisacions de jazz i instal·lacions sonores.
Chris Cutler conclou la seva exploració sobre la importació d'instruments exòtics: més enllà dels seus valors sonors i tímbrics, fixant-nos en la forma en què es despleguen com a vectors de significat, llenguatge i representació simbòlica.
Aquest auxiliar aprofundeix en les múltiples cares del piano de joguina i ens presenta el malèfic dactylion.
Chris Cutler aborda el problema del soroll, i el que entenem per soroll, abans d'endinsar-se en les simfonies de joguines i la trajectòria musical de l'infame piano de joguina.