SONDES #31.2
Auxiliars
Els AUXILIARS de SONDES aprofundeixen en el tema principal del programa, però també estan pensats per a ser degustats de manera ecstàtica; així que tots els exemples que aquí apareixen han estat editats i seqüenciats de manera contínua. No hi ha locució, per la qual cosa és recomanable descarregar la llista de temes per a poder contrastar els títols, el context i la rellevància de cadascuna de les peces presentades. En aquest episodi analitzem la diversitat d’instruments que s’estenen des del xilòfon, així com el seu ús, de vegades sorprenent, en gairebé tots els contextos musicals imaginables.
Auxiliars
En aquest Auxiliar de Chris Cutler, repassem alguns invents acústics recents com el Rumitone, l’Uberorgan, una Anarchestra sencera, els Sproings de Philip Dadson, una Violimba, un Aquavine, la Custom-built Orchestra de Diego Stocco, un aeròfon-centrífon elàstic, la viola organista de Leonardo da Vinci, l'heroica Marble Machine de Martin Molin i molts altres monstres carregats d'esperança i d’inspiració.
A SONDES #32 Chris Cutler rastreja la història d'alguns instruments desenvolupats durant el segle 20, com el Chromelodion, el Boo, el Mazdaphone, el Quadrangulis Reversum, els Crystal Baschets, el Sonambiente de Harry Bertoia, el sobrenatural Daxophone, així com alguns dels invents d'Arthur Harris: l'Arpa violoncel, l'Arpa murmuradora i una viola de 14,5 metres, que té cordes baixes inaudibles per a l'oïda humana.
Auxiliars
En aquest Auxiliar de Chris Cutler, podem trobar el Theremin treballant en conjunts experimentals, orquestres simfòniques, un grup de jazz, bandes de rock i en partitures de cinema i televisió, tant en solitari com en quantitat; a més d'un albirament fortuït de la Croix Sonore de Nikolai Obukhov, del seu extraordinari Third and Last Testament.
Auxiliars
Chris Cutler ens porta de passeig per diversos exemples de música feta amb aigua, pedres, elements d'attrezzo, gel, neu, estalactites, bobines de Tesla, dunes de sorra, fulles, flors, herba, branquillons, vidre i un cafè.
A SONDES #31 comencem a considerar les pressions evolutives i els instruments inventats i seguim els girs que van portar el xilòfon fora d'Àsia i d'Àfrica, el van fer voltar arreu del món i el van convertir en el vibràfon; amb una coda dedicada als intonarumori.