SONDES #30.2
Auxiliars
Els AUXILIARS de SONDES aprofundeixen en el tema principal del programa, però també estan pensats per a ser degustats de manera ecstàtica; així que tots els exemples que aquí apareixen han estat editats i seqüenciats de manera contínua. No hi ha locució, per la qual cosa és recomanable descarregar la llista de temes per a poder contrastar els títols, el context i la rellevància de cadascuna de les peces presentades. A SONDES #30.2 fem una passejada per diversos exemples de música feta amb aigua, pedres, elements d’attrezzo, gel, neu, estalactites, bobines de Tesla, dunes de sorra, fulles, flors, herba, branquillons, vidre i un cafè.
programes relacionats
Transcripció
Transcripció de SONDES #30, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripción
Transcripció de SONDES #31, a càrrec de Chris Cutler.
A SONDES #31 comencem a considerar les pressions evolutives i els instruments inventats i seguim els girs que van portar el xilòfon fora d'Àsia i d'Àfrica, el van fer voltar arreu del món i el van convertir en el vibràfon; amb una coda dedicada als intonarumori.
Auxiliars
Chris Cutler analitza la diversitat d'instruments que s'estenen des del xilòfon, així com el seu ús, de vegades sorprenent, en gairebé tots els contextos musicals imaginables.
Auxiliars
En aquest Auxiliar de Chris Cutler, repassem alguns invents acústics recents com el Rumitone, l’Uberorgan, una Anarchestra sencera, els Sproings de Philip Dadson, una Violimba, un Aquavine, la Custom-built Orchestra de Diego Stocco, un aeròfon-centrífon elàstic, la viola organista de Leonardo da Vinci, l'heroica Marble Machine de Martin Molin i molts altres monstres carregats d'esperança i d’inspiració.
Auxiliars
En aquest Auxiliar de Chris Cutler, podem trobar el Theremin treballant en conjunts experimentals, orquestres simfòniques, un grup de jazz, bandes de rock i en partitures de cinema i televisió, tant en solitari com en quantitat; a més d'un albirament fortuït de la Croix Sonore de Nikolai Obukhov, del seu extraordinari Third and Last Testament.
Chris Cutler ens mostra com artistes, compositors i intèrprets converteixen aigua, gel, vidre, foc, vent i poliestirè en els seus solistes per a instal·lacions, enregistraments i esdeveniments dissenyats per a sales de concerts, galeries, el pavelló Phillips, sèries de televisió i reunions a l'aire lliure.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Jacob Kirkegaard que no vam poder utilitzar en el seu moment.
Procés de recerca: Jacob Kirkegaard
<ENG> Com a part del nostre procés de recerca sobre l'escolta, l’any 2014 vam entrevistar l'artista danès Jacob Kirkegaard. En aquest podcast, Kirkegaard reflexiona sobre la importància d'escoltar i sosté que l'art sonor pot crear espais purament sensorials que van més enllà d’allò que es percep immediatament, contribuint així a comprendre l'incomprensible.