• 00:01 La lectura de “Cultura i Simulacre” de Jean Baudrillard digerida de jove
  • 02:35 Intro
  • 06:35 Cercant una trompeta perduda a Àfrica: entre els records familiars i l'herència cultural
  • 07:56 “Simulacrum” conté tota la música que m'agrada
  • 09:33 Un simulacre de jazz
  • 10:56 "Simulacrum" al caos
  • 12:27 Veure a KMRU, Slickback i Frankie a les portades
  • 17:05 El canvi arriba massa lent
  • 19:50 Artistes afrodescendents a la música electrònica
  • 25:50 Cine i disseny gràfic com a fons
  • 29:17 Una aproximació molt cinemàtica: un fil conductor
  • 30:59 Música als inicis: sàmpling i hip-hop
  • 32:27 Variacions en música
  • 37:13 "Simulacrum" va de poder escollir
  • 39:03 Música i matemàtiques
08/10/2021 53' 9''
Anglès
Aho Ssan

Aho Ssan és un músic francès, d'herència ivoriana i ghanesa. Amb Desiré Niamké, el seu nom de pila, ha signat i realitzat treballs gràfics i cinematogràfics, pràctiques que com la seva identitat múltiple, ressonen en la seva música.

El febrer de 2020 va llançar el seu àlbum de debut “Simulacrum”, just abans de l'estat d'alarma a Europa, el tancament i les protestes del moviment BLM per la mort de George Floyd als EEUU, un escenari propici per a l'escolta atenta de “Simulacrum”. El títol del disc està inspirat en la lectura, com a adolescent, del llibre de Jean Baudrillard, “Simulacre i simulació”, on la idea de veritat i igualtat entren en tensió amb el sentiment polític de desarrelament producte del racisme en el context francès. Davant d’aquest panorama els processos de síntesi digital d'una banda de jazz africana esdevenen possibilitat al seu àlbum. Realitats obertes a petits canvis, a la mescla de múltiples capes, a les variacions musicals i als silencis necessaris.

En aquest podcast parlem amb Aho Ssan de la trompeta perduda del seu avi i d’una banda de jazz impossible de rastrejar a Costa d'Ivori. Pel camí, compartim la tensió cinemàtica de la seva posada de llarg, “Simulacrum”, i les diferents rutes que va emprendre per a arribar-hi. L'apropiació cultural del techno, Black Bandcamp i la molt evident falta de representació d'artistes negres a l'electrònica global formen part de l'empedrat d'aquest itinerari i els aprenentatges que ha anat incorporant en el trajecte.

Cites sonores
02:35
Aho Ssan, “Altered States”
07:30 Aho Ssan + Exald S, “Wondertomb” (fragment)
09:23 Aho Ssan + Exald S, “Wondertomb” (fragment)
10:56 Aho Ssan, “Altered States” (fragment)
12:27 Aho Ssan, “Blind Power (Alt_Live Version 3 For KMRU)”
19:50 Childish Gambino - This Is America (Simulacrum Remix) (fragment)
24:25 Aho Ssan, “Le Stelle (intro)”
29:17 Aho Ssan, “Altered States” (fragment)
30:59 Aho Ssan, “Altered States” (fragment)
32:27 Aho Ssan, “Altered States” (fragment)
39:03 Aho Ssan “Thirteen Minute Cave”
42:35 Aho Ssan, “Altered States” (fragment)
46:32 Aho Ssan + Exald S, “Wondertomb”

Conversa: Anna Ramos. Edició i muntatge sonor: Violeta Ospina. Música: Aho Ssan. Foto: Dani Cantó. Aquest podcast part del projecte Re-Imagine Europe, cofinançat pel programa Creative Europe programme de l'Unió Europea.
2021. Tots els drets reservats. © dels temes dels artistes i/o dels segells discogràfics.
Compartir
Son[i]amúsicadiàspora africanaAho SsanDesiré NiamkéRe-Imagine Europe