Extra
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista mexicà Juan Arturo García, que no vam poder utilitzar en el seu moment. Ampliem la nostra conversa a l’entorn de les llengües vives i llengües mortes, els dialectes, els usos del llenguatge i les dinàmiques de prestigi lingüístic, partint del disseny de l’espanyol neutre com a cas d'estudi. Somiem amb el subtitulat com a espai creatiu, al mateix temps que repensem la tipografia des del polític, qüestionant la llegibilitat i les estructures convencionals, a través de la pròpia pràctica de Juan Arturo.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb la lideressa, activista, mare, poeta i promotora comunitària de Lila Mujer Yaneth Valencia, que no vam poder utilitzar en el seu moment. Conversem sobre viure (i sobreviure) amb l'estigma del VIH i sobre reinventar-se la vida. Parlem també de la dignitat que ofereix l'economia solidària, la necessitat d'aliances de tu a tu i d'alçar la veu per reclamar els teus drets.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista Bouchra Khalili que no vam poder utilitzar en el seu moment. Parlem de la seva relació amb la fotografia i de la presència fantasmagòrica de la història en ella.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista, teixidora, escriptora, poeta i investigadora indígena Elvira Espejo Ayca, que no vam poder utilitzar en el seu moment. Parlem sobre el fluir de les estructures lingüístiques i els seus processos d'escriptura, per tal d’introduir la noció d’”oralitura" i la importància del ritme del cant en els intercanvis a la seva comunitat.
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb l'artista sud-africà Sethembile Msezane. Sethembile assenyala la desconnexió entre nosaltres mateixos i la natura a Occident. El moviment, l'aigua, l'ascendència i l'espiritualitat també apareixen en la conversa, així com algunes notes al marge sobre els diferents tipus de relacions i diàlegs que obren les institucions i l'espai públic respectivament.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista sonora i cellista experimental Anthea Caddy, que no vam poder utilitzar en el seu moment. Ampliem la nostra conversa al diàleg entre la seva pràctica i la ciència i l'acadèmia. També parlem d'infrasons, dades d'ona llarga, miralls, reflexions, l'inaprensible i la negociació amb l'entorn i l'espai.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb la performer, coreògrafa i artista Maria José Arjona, que no vam poder utilitzar en el seu moment. Parlem del viatge com a catalitzador de la seva feina, de la interacció amb l'espectador, del seu repertori de gestos, de la seva relació y escolta de l'animalitat i del contacte amb el més enllà.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista i investigadora Eugènia Balcells que no vam poder utilitzar en el seu moment. Compartim apunts sobre "Fuga", obra que la mateixa Eugènia considera seminal en la seva pràctica i en la seva relació amb la llum, així com el projecte educatiu "Veure la llum", que es va dur a terme al MACBA el 1996. Tanquem amb el projecte Eugènia Balcells Foundation: 400 hectàrees a Les Gavarres per recollir el seu llegat, establir diàleg interdisciplinar i el seu entorn natural.