• 00:01 Alguns pensaments sobre el tokenisme
  • 03:40 Intro
  • 05:50 M’agrada ser invisible
  • 08:00 Obtenir el reconeixement quan podria una mica massa tard
  • 10:10 El seixanta: temps most polítics i feminisme
  • 13:12 La part de la pràctica artística que la gent no valora suficientement és la comunitat
  • 15:23 Treballar a "L=A=N=G=U=A=G=E": un revista feta des d’un apartament, abans dls ordinadors i l’email
  • 19:43 La revista "M/E/A/N/I/N/G": fer-se càrrec del diàleg
  • 24:25 La gente s’hi subscribia…
  • 25:40 De tornada als seixanta i el moviment feminista
  • 34:25 Plaer i art
  • 39:40 Transformació i traducció d’imatges/poemes
  • 42:27 Ser una artista a Nova York
  • 52:22 Primer número de "M/E/A/N/I/N/G", “Running on Empty” per Susan Bee. Llegit per Susan Bee.
12/03/2020 55' 10''

Anglès

Susan Bee, "Pow!", 2014

Susan Bee reivindica el potencial polític i subversiu que art i plaer despleguen quan s'uneixen. I és així com en la seva obra –tant en els seus collages i pintures, com en els seus llibres d'artista– la imaginació, la poesia, l'humor, la subjectivitat, les textures, els colors, els traços i la matèria cobren un paper determinant.

Susan Bee va néixer a Nova York, on sempre ha viscut i treballat. La seva formació com a artista, a les acaballes dels seixanta, va avançar en paral·lel als seus primers contactes amb l'activisme feminista i amb d’altres moviments civils com el black power, la defensa dels drets dels homosexuals i les protestes contra la guerra de Vietnam.

El 1986 es va embarcar al projecte de M/E/A/N/I/N/G, una revista d'art autogestionada que co-va editar, al costat de la també artista Mira Schor, durant 30 anys. Des de la pàgines en rigorós blanc i negre de M/E/A/N/I/N/G, múltiples veus d'artistes, poetes, pensadors i escriptors han reflexionat i debatut sobre art i feminisme, art i racisme, art i maternitat, art i activisme, sobre censura, sexualitat, poesia, estètica i cultura visual.

En aquest podcast Susan Bee ens parla sobre les particularitats de ser dona, artista i haver superat la barrera dels 65 anys en l'ecosistema artístic novaiorquès actual. Reflexiona també sobre les possibles virtuts del tokenisme en relació a les històriques i encara avui imprescindibles reivindicacions del feminisme. Bee parla també sobre la seva pintura i processos de treball, sobre la importància de crear i treballar en comunitat, alhora que rememora els anys de gestació de M/E/A/N/I/N/G i la seva participació a A.I.R., la primera galeria-cooperativa de dones als Estats Units.

Compartir
Son[i]afeminismeNova Yorkllibres d'artistaEls més escoltats - Març 2020