• 02:55 Berhnard Cella: El legado del arte conceptual
  • 04:55 El libro de artista es una obra de arte

  • 07:30 Muestra, comparte, vende: el fenómeno de lass micro-ferias de libros de artista
  • 12:20 Comisariar ferias y el caso de Publish or Be Damned
  • 13:25 Qué significa organizar una micro-feria
  • 14:15 Profesionalización, dinero y significado
  • 15:30 Boom y burbuja: la auto-edición se populariza
  • 16:08 Auto-edición y expresión política: cambio de paradigma
  • 18:20 Los nativos digitales y la publicación de libros
  • 21:45 La escena independiente en India y China
  • 25:40 El inicio de la colección
  • 29:10 Ganarse la vida
  • 31:30 Clasificar libros por colores
  • 34:26 Normas de interacción y libros robados
  • 37:20 Kit Hammonds: Comisario independiente
  • 43:12 Después de la muerte de la impresión: la fascinación del mundo del arte por las publicaciones de artista
  • 45:40 Publicar como tendencia en auge
  • 48:06 La difuminación de géneros y las disciplinas de la forma impresa
  • 51:10 Las publicaciones com espacios de comisariado autónomo
  • 53:05 Sobre la docencia: proteger cuerpos, provocar emociones
  • 53:48 Auto-institucionalización: falta de originalidad y prácticas establecidas
30/01/2017 58' 15''

Anglès

Entrevistes amb Kit Hammonds i Bernhard Cella

L'edició independent de publicacions està vivint un autèntic boom en el context artístic. Acompanyant aquest moment d'efervescència i ubiqüitat de les petites edicions d'artista, hem vist com es multipliquen les micro-fires i d’altres espais d'intercanvi, connexió, difusió i distribució més o menys imaginatius. L'evolució tecnològica post-Internet ha acompanyat aquesta nova fase d'emancipació del llibre, en el qual aquest deixa de ser el transmissor d'idees per excel·lència per erigir-se en espai d'expressió i pàgina en blanc alliberada de la responsabilitat de representar “la realitat”.

L'abaratiment dels mitjans de producció, la seva accessibilitat, la cultura maker i el ressorgir de l’artesanal han afavorit el boom, que reviu i actualitza la tradició del llibre d'artista conceptual, que va fer la seva aparició a les acaballes dels anys 60 reivindicant-se com a espai d'exposició, autònom i democràtic. En l'actualitat, aquestes publicacions mantenen i estrenyen vincles amb l'art que és idea, acció, desobjectualitzat i immaterial, malgrat que sovint també s'allunyen del potencial polític del mitjà que va caracteritzar el món de la small press en èpoques anteriors, situant-lo a les sorres movedisses de la tendència.

Abans de veure explotar la bombolla, discutim amb Kit Hammonds i Bernhard Cella sobre el boom de les publicacions d'artista, la recuperació de tècniques d'impressió considerades obsoletes, la falta de risc de les col·leccions institucionals, la professionalització i la generació digital. A més rescatem algunes de les estratègies que tots dos han proposat per explorar el mitjà, ja sigui posant el llibre al centre de l'espai expositiu, inventant taxonomies estranyes, convertint llibres robats en obres d'art o apostant per la seducció i l'erotisme de les raves de publicacions.

Compartir
EspecialspublicacióCreative CommonsBernhard CellaKit HammondsPetites edicionsels 10 podcasts més escoltats de 2017Grapes i tintallibres d'artista

Programes de RWM relacionats