Explorar
-
VARIACIONS
16
-
Sondes
105
-
FONS ÀUDIO
74
-
MEMORABILIA
39
-
AVANT
26
-
COMPONENT AMB PROCESSOS
25
-
Interrupcions
21
-
objectualitat
9
-
Línies de visió
8
-
RADIOACTIVITAT
7
-
Undead Matter
7
-
Juan Muñoz
4
-
televisió
4
-
ICSID
4
-
#encrisi
4
-
RADIO WAVES
3
-
PARASOL ELEKTRONICZNY. RUMOURS FROM THE EASTERN UNDERGROUND
3
-
Altars
3
-
Ombres del progrés
2
-
sampleig
16
-
Jon Leidecker
15
-
VARIACIONS
14
-
Transcripció
7
-
Variations_transcript
7
-
Creative Commons
7
-
Wobbly
5
-
so
3
-
collage
3
-
Centenari John Cage
3
-
Richard Maxfield
2
-
John Cage
2
-
The Beatles
2
-
plunderphonia
2
-
hip-hop
2
-
Karlheinz Stockhausen
1
-
Tape Music
1
-
Música concreta
1
-
pop art
1
-
Charles Yves
1
-
partitura
1
-
Música del Món
1
-
Marshall McLuhan
1
-
Teiji_Ito
1
-
David Tudor
1
-
anys 70
1
-
James Tenney
1
-
Pierre Schaeffer
1
-
Pierre Henry
1
-
Christian Marclay
1
-
Holger Czukay
1
-
The Residents
1
-
John Oswald
1
-
anys 60
1
-
Chris Cutler
1
-
Terry Riley
1
-
assaig
1
16 resultats
La convergència dels mitjans de masses i les xarxes socials relega lesdiscogràfiques tradicionals a un segon pla i provoca nous subgèneres, des dels mashups al vaporwave, però també reforça la percepció de la música com a entreteniment consumible. Com estem sent reentrenats en el nostre nou entorn per una estètica que s'ha tornat tan omnipresent que és gairebé invisible? Mai no acabis una narrativa històrica en el present.
Durant els anys vuitanta l'acte de samplejar es va entendre com una pràctica inherentment revolucionària, que qüestionava la definició i l'autoritat del compositor, però la proliferació d'artistes durant la dècada següent va reafirmar aquesta autoritat. A mesura que els artistes s'acostumaven a la seva pràctica com un mitjà d'auto-expressió, el gran públic va reconèixer finalment l'apropiació com una forma legítima de creativitat.
Les biblioteques sonores són col·leccions de sons en forma d'ingredients en brut, explícitament dissenyats o recopilats per a la seva posterior utilització. Els sons se separen de les seves fonts en mans de nous autors que els utilitzen com simples objectes, no com referències.
Chris Cutler investiga com el fet i la pràctica de l'enregistrament sonor han transformat tots els aspectes de la producció i la recepció del so organitzat, donant lloc a nous gèneres i interpretacions.
Una visió de conjunt del període de confluència entre la tradició del collage musical en l'art sonor i la tradició popular del hip-hop, que va popularitzar moltes pràctiques i plantejaments estètics que anteriorment havien estat patrimoni de l'alta cultura.
Als anys setanta l'avantguarda per fi creua la línia i comença el saqueig massiu de música pop comercial, mentre que la música disco i el dub s'acostumen a la manipulació de música pre-existent, escurçant així la distància entre la pràctica de l'art i el pop.
Tan aviat com els enregistraments van suplantar les partitures al segle XX, la presència de la influència comunal va tornar a fer-se present a mesura que els compositors començaven a utilitzar enregistraments per a crear nous enregistraments.