Son[i]a #346 Jessica Ekomane
- 05:47 Sóc el meu propi conill d'índies
- 08:01 El que va significar per a mi entrar en un museu
- 10:10 eMule, acadèmia i Berlín
- 13:21 Truca a Pierre Boulez
- 15:14 Consciència i desigualtat
- 18:06 “Citizen band”, Bukowsky i ràdio d'ona curta
- 22:39 "Open sources" a Kashmere Radio
- 27:06 Síntesi sonora no occidental
- 31:14 Camerun, els pigmeus Baka i la influència de Halim el Dahb
- 37:13 Música electrònica sense documentar
- 41:14 “Music Enriched by Traditions from the Depth of Time”
- 47:06 Codi morse i xiulets: treballant amb Natascha Süder Happelmann
- 54:09 El xiulet ACAB
- 56:59 Max/MSP
- 59:17 No hi ha entorns neutrals
- 63:05 Un ritme comú
- 66:43 Ligeti i Destiny’s Child
- 69:19 Una situació estàtica que varia lentament
- 72:28 Cultura visual i fetitxisme tecnològic
- 73:45 Quatre és suficient: quads i accessibilitat
- 77:06 La música com a pràctica social
- 80:39 "Comedown"

Jessica Ekomane és artista sonora, compositora, i professora d'Estudis Sonors i Arts Sòniques a la Universität der Künste Berlin. Les instal·lacions i actuacions quadrafòniques d’Ekomane aborden la música algorítmica com una pràctica social basada en qüestions com la relació entre la percepció individual i la dinàmica col·lectiva, i exploran les expectatives d'escolta i les seves arrels socials.
Les seves peces es desenvolupen com situacions estàtiques en les quals el canvi no té lloc a través de seqüències, sinó en la relació canviant i progressiva entre els elements i esdeveniments de cada composició. Això li permet jugar amb l'espai i amb la percepció de les estructures rítmiques, el soroll i la melodia en una mena d'experiment psicoacústic que comporta la possibilitat de catarsi i emancipació.
En aquest podcast, Jessica Ekomane parla sobre la llibertat de joc, eMule, els òrgans de tubs, les limitacions i la flexibilitat de Max/MSP, els orígens de la síntesi de so no occidental, la recerca DIY, les quotes, el minimalisme i el seu amor primerenc per Ligeti i Destiny's Child.
Llista de cites musicals
– "Multivocal rearranged live", 20XX
– "Never Odd or Even", 2019
– "Citizen Band", 2019
– "Music Enriched by Traditions from the Depth of Time", 2021
– "Message to the youth", 2019
– "Max/MSP DEMO", 2022
- "Obsolescence" (amb Rully Shabara), 2021
– "Solid of Revolution", 2019
– "Comedown", 2020