• 00:01 Ask Siri
  • 05:33 Thinking across disciplines
  • 11:00 A seed as big as the world
  • 13:39 Ways of thinking and being in the world
  • 15:32 An accidental bus ride to Ifugao
  • 19:56 Crop science, rice terraces, agrotech: a puzzle
  • 24:16 Rice landscapes
  • 27:26 Deleuze, Guattari and water buffalos
  • 32:30 Soil and assemblages
  • 36:32 Rice, a creative problem
  • 39:38 Letting seams show in art
  • 42:35 Displaying living organisms is an additional violence
  • 44:24 A split in taxonomy
  • 50:13 Tempos, interruptions and other time rulers
  • 53:56 Different temporalities and a fungal clock
  • 62:59 Mycorrhizal relationships and the art of noticing
  • 72:08 Ecological succession 
  • 75:05 Trees and fungi driving change in anthropogenic landscapes
  • 77:51 Birds, plants, weeds, rainfall: landscape reading
  • 81:25 Migration, the nation state and different landscapes
  • 84:56 Naturecultures
  • 89:21 From multispecies to more-than-human
  • 94:06 A common, contaminated language
  • 97:00 How to articulate more-than-human perspectives
  • 103:04 Adapting the perspective of unicellular organisms, fungi and plants
  • 106:01 Anthropocene: a golden, dark age
  • 108:18 Another way of living
  • 111:27 A big footnote
  • 114:47 Radical difference
22/12/2020 125' 41''
Anglès
Elaine Gan "Time Machines", 2016

Un gra d'arròs reposa en un camp a la vora del riu Mekong. Un búfal d'aigua trenca el sòl als arrossars d’Ifugao a les Filipines. Una caixa negra amb llavors d'arròs és col·locada en un prestatge del Banc Mundial de Llavors de Svalbard a Noruega, a -18 ° C. A partir d'una llavor tan normal i corrent, l'artista i acadèmica Elaine Gan teixeix una xarxa dinàmica de relacions que connecten l'agroecologia i la sociabilitat més-que-humana, els agricultors de subsistència i el canvi climàtic, les taxonomies contaminades i la teoria feminista.

Amb un doctorat en Cinema, Mitjans Digitals i Antropologia, Elaine Gan combina mètodes de l'art, la ciència i les humanitats. Fent ús de les relacions i el paisatge com a unitats d'anàlisi, i explorant les coordinacions temporals i els assemblatges que impulsen el canvi històric i evolutiu, la seva pràctica pren la forma d'un compost porós de notes de camp, dibuixos vectorials, passejos per la natura, instal·lacions i rellotges i mapes especulatius. El seu procés de recerca, com el mateix paisatge, es manifesta com un assemblatge fluid.

A partir del concepte de “naturecultures” encunyat per Donna Haraway, la producció de Gan desafia els conceptes del temps lineal i reconsidera perspectives críticament antropocèntriques. El seu treball es desenvolupa en projectes col·laboratius de diversos anys i se centra en les interaccions de múltiples espècies i en “cartografiar mons d'una altra manera”. Aquesta predisposició l'ha dut a desenvolupar rellotges fúngics amb l'antropòloga Anna Tsing, a crear cronòmetres especulatius per a viatgers en el temps i a explorar la tecnologia salvatge com a obra d'éssers més-que-humans.

Elaine Gan dona classes al Center for Experimental Humanities and Social Engagement de la Universitat de Nova York i dirigeix Multispecies Worldbuilding Lab, un podcast experimental sobre el canvi climàtic. Actualment treballa en un llibre que analitza el cultiu de l'arròs i el seu rol com a herba en flor, espècie de companyia, llavor tecnocientífica, dades i patent.

En aquest podcast, Elaine Gan parla sobre la ciència dels cultius, les tecnologies salvatges, la pandèmia global, la diferència radical, l'art d'adonar-se, els fongs Matsutake i, per descomptat, la blablasfera.

Aquest podcast és part del projecte Re-Imagine Europe, cofinançat pel programa Creative Europe programme de l'Unió Europea. Produït en col·laboració amb Sonic Acts.
Compartir
Son[i]aElaine Gannaturaculturalectura del paisatgearròsboletsCreative CommonsSonic ActsRe-Imagine Europe

Programes de RWM relacionats