Descarregar PDF
13/10/2021

Anglès

Annea Lockwood, ‘The Glass Concert’, 1968

A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular. Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com. A SONDES #30, artistes, compositors i intèrprets converteixen aigua, gel, vidre, foc, vent i poliestirè en els seus solistes per a instal·lacions, enregistraments i esdeveniments dissenyats per a sales de concerts, galeries, el pavelló Phillips, sèries de televisió i reunions a l'aire lliure.

Comissariat per Chris Cutler
Compartir
ExtraChris CutlerTranscripció SONDESaiguaCreative Commons

Programes de RWM relacionats