18/10/2013 29' 50''

“Quan parlem de cultura, no parlem de béns, sinó de valors”, sosté Chris Dercon (Lier, Bèlgica, 1958). “I els valors culturals ‒continua‒ tenen un efecte directe sobre els nostres cossos i les nostres ments; són, en definitiva, una forma d'emancipació, una forma de biopolítica”.

Des del seu càrrec de director de la Tate Modern de Londres ‒on va aterrar l'abril de 2011 per succeir Vicent Todolí‒ Dercon lidera un projecte centrat a redefinir l'essència del museu d'art contemporani com a lloc de trobada i conversa, com a àgora per a l'intercanvi i la producció de coneixement.

Dercon va estudiar història de l'art, teatre i teoria del cinema a Amsterdam i Leiden. Ha treballat com a realitzador de documentals, comissari independent i productor cultural. Abans d'arribar a la Tate, va ser director cofundador del Witte de With de Rotterdam (1990-1995), i director del Museum Boijmans van Beuningen de la mateixa ciutat (1996 - 2003) i de la Haus der Kunst de Munic (2003-2011). Així mateix, forma part del comitè assessor de la Generali Foundation de Viena i del MACBA.

SON[I]A parla amb Chris Dercon sobre els processos de redefinició que estan vivint els museus en temps de crisis, sobre el paper de l'art en la societat contemporània i sobre noves maneres de col·leccionar, exposar i relacionar-se amb el mercat.

Compartir
Son[i]aChris DerconTate Modern