29/11/2012 14' 15''

Nasrin Tabatabai i Babak Afrassiabi treballen en col·laboració des del 2004 i han realitzat diversos projectes conjunts, entre els quals es troba la revista bilingüe "Pages", editada en anglès i persa. Els seus projectes i l'enfocament editorial de la revista, estretament relacionats, se centren sovint en moments concrets de la modernitat a l'Iran, que ells converteixen en reflexions sobre l'art i la pràctica artística contemporanis.

"Filtracions" és la primera exposició individual d'aquests dos artistes a l'Estat. Aquesta pren com a punt de partida dos arxius relacionats amb la modernització de l'Iran. El primer és l'arxiu de British Petroleum (BP), vinculat als orígens de la companyia a l'Iran entre el 1901 i el 1951, entre el descobriment i l'explotació dels primers jaciments de petroli a l'Orient Mitjà i la nacionalització de la de la indústria petroliera. El segon arxiu data d'un quart de segle més tard i és el de la col·lecció d'art occidental del Museu d'Art Contemporani de Teheran (TMOCA), que abasta des de final del segle XIX fins al 1979, quan arran de la revolució islàmica de l'aiatol·là Khomeyni es va clausurar el museu.

SON[I]A parla amb els artistes Nasrin Tabatabai i Babak Afrassiabi i Soledad Gutiérrez, comissària de l'exposició, sobre el procés de construcció de la modernitat a Iran i com l'arxiu es pot revisar a través de la pràctica artística i convertir-se així en una eina per a la reescriptura de la història.

Compartir
Son[i]aSoledad GutiérrezPagesNasrin TabatabaiBabak Afrassiabi