Son[i]a #48 Manuel J. Borja-Villel sobre "Sota la bomba. El jazz de la guerra d’imatges transatlàntica. 1946-1956"
![son[i]a 48](https://img.macba.cat/public/styles/large/public/rwm/uploads/20080212/DSCN6079_big.jpg?itok=JajYrhif)
"Sota la bomba. El jazz de la guerra d'imatges transatlàntica. 1946-1956" analitza el diàleg entre diferents esferes de la vida política i cultural de la postguerra als Estats Units i França, i documenta un període molt concret, entre el 1946 i el 1956, que comprèn des de l'eufòria de l'alliberació i la reconstrucció que segueixen la Segona Guerra Mundial fins a les penombres i la por de la guerra freda.
La mostra vol comparar i contrastar l'art produït a França i als Estats Units durant aquests anys en què Nova York va substituir París com a centre principal de l'art modern.
El SON[I]A recull les impressions de Manuel J. Borja-Villel, comissari de l'exposició juntament amb Serge Guilbaut, sobre aquest període de vigilància absoluta, sobre l'ambigüitat que defineix el panorama espanyol i sobre el moment excepcional que viu la pintura, el qual suposa alhora el final de la modernitat i l'inici d'un nou període.