11/10/2007 10' 3''
son[i]a 48

"Sota la bomba. El jazz de la guerra d'imatges transatlàntica. 1946-1956" analitza el diàleg entre diferents esferes de la vida política i cultural de la postguerra als Estats Units i França, i documenta un període molt concret, entre el 1946 i el 1956, que comprèn des de l'eufòria de l'alliberació i la reconstrucció que segueixen la Segona Guerra Mundial fins a les penombres i la por de la guerra freda. La mostra vol comparar i contrastar l'art produït a França i als Estats Units durant aquests anys en què Nova York va substituir París com a centre principal de l'art modern. El SON[I]A recull les impressions de Manuel J. Borja-Villel, comissari de l'exposició juntament amb Serge Guilbaut, sobre aquest període de vigilància absoluta, sobre l'ambigüitat que defineix el panorama espanyol i sobre el moment excepcional que viu la pintura, el qual suposa alhora el final de la modernitat i l'inici d'un nou període.

Compartir
SON[I]AabstraccióNova YorkParísGuerra FredaManuel J. Borja-VillelSerge Guilbautexposició