RECERCA

Recerca es va iniciar amb AVANT, un monogràfic sobre l'avantguarda sonora a Espanya. Aquesta sèrie, a càrrec de Roc Jiménez de Cisneros, està també disponible a Ubuweb.

Per altra banda, COMPONENT AMB PROCESSOS és una sèrie de sis episodis que explora diferents acostaments generatius a la composició i la interpretació especialment en el context de les tecnologies experimentals i la pràctica musical de finals del segle XX. Cada episodi està acompanyat d'un programa addicional, titulat EXCLUSIVES, que presenta peces sonores inèdites d'artistes clau en aquest camp.

Finalment, MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB... obre una escletxa per espiar i descobrir col·leccions privades de música i memorabília sonora, amb la idea de revelar la feina desconeguda i apassionada del col·leccionista amateur.

Avui pot semblar més o menys obvi, però Eric Isaacson no sabia pas que una obsessió infantil per The Beatles i un munt de cassets de Daniel Johnston acabarien sent la base per la seva tasca com a fundador del segell i la botiga de Mississippi Records, a més d'una col·lecció de discos que no entén d'èpoques.

Una selecció de discos amb manipulacions excèntriques de la veu; des de l'existencialisme humà fins a la poesia sonora passant per les distorsions electròniques, mecàniques i computeritzades.

En els últims vint anys, Andy Votel ha viatjat arreu del món per comprar tants discos com li ha estat possible. La seva principal motivació és escoltar música i, en general, l'única manera que té de trobar la que més li interessa és comprant-la i acumulant-la.

La música religiosa islàmica, cristiana, tradicional i de tot tipus té cabuda a les les paradetes dels mercats d’Àfrica i està fortament respresentada a la col·lecció de cintes de Brian Shimkovitz.

Aquesta és la història d’un estudiant d’etnomusicologia de Brooklyn que va passar un any a l’Àfrica Occidental comprant cintes en mercats de carrer... i com va aconseguir convertir aquesta estranya col•lecció en un dels segells discogràfics més respectats dels últims anys.

Mark Fell i Joe Gilmore conclouen aquesta sèrie sobre música generativa i de processos amb "Dos sistemes generatius discrets", una peça desenvolupada per a l'ocasió.

Aquesta mescla de més de dues hores de durada és un retrat històric del llegat musical de l'Institut de Sonologia i alterna peces clàssiques, obres recents i gemmes inèdites de l’arxiu de Sonologia.

A mig camí entre la creació i la documentació, la feina de restauració de Kees Tazelaar és un estadi crucial però generalment desconegut de la recuperació de material sonor històric. Tazelaar relata la seva experiència al capdavant de l'arxiu de cintes magnètiques de l'Institut de Sonologia de l'Haia, on tenen cabuda tant la nostàlgia com el rigor acadèmic.

Jonny Trunk selecciona els seus quinze temes favorits de les quinze millors companyies de "library music" de la seva àmplia col·lecció.

Aquest episodi tracta la noció del canvi en la música, observant com alguns conceptes de la ciència i les matemàtiques es poden utilitzar per modelar el canvi en el domini acústic.

El col·leccionista Jonny Trunk ens descobreix un gènere difícil de trobar i alhora extremadament familiar: la "library music" o música d'arxiu; definida por ell mateix com "el soroll que fa la televisió de nit".

Una col·lecció superconcentrada de falques i exabruptes que surten de l'arxiu personal de Kenneth Goldsmith i ens obliguen a baixar el volum i a sortir corrents.

Aquest episodi analitza la noció del canvi en la música, preguntant-se sobre la nostra manera de percebre i quantificar el canvi en les estructures musicals, i sobre com els processos generatius trastornen i augmenten les nostres capacitats de sorpresa, expectativa, tensió i avorriment.

Kenneth Goldsmith, pare d'Ubuweb, reconstrueix la seva història com a col·leccionista de sons traçant un recorregut personal que va des de la seva infantesa fins a la seva vida adulta i la fundació d'Ubuweb.

Selecció musical d'algunes de les joies secretes de la col·lecció sonora d'Ed Veenstra, especialitzada en Broken Music (música feta per artistes plàstics), discos objecte, anti-discos i altres rareses.

Aquest episodi explora el so en relació amb l'espai, i considera els usos de l'espai acústic com un element actiu del procés compositiu.

L'holandès Ed Veenstra col·lecciona tota mena d'objectes musicals d'artistes plàstics que en algun moment de les seves carreres han treballat en el mitjà sonor. Discos, però també el que ell denomina anti-discos, formats estranys, impossibles i inclassificables, que s'aproximen a l'objecte des d'una perspectiva radicalment diferent i transcendeixen les funcions tradicionals del suport discogràfic.

Una selecció musical de les joies secretes a la col·lecció sonora de William Bennett, centrada en música de percussió d'Àfrica de l'oest.

Aquest episodi explora el concepte de la durada a la música. El programa aborda les diferents tècniques que compositors i músics han utilitzat per a explorar la idea de la durada, tant a gran com a petita escala.

Llegenda de la "noise music" internacional, William Bennett és també un àvid col·leccionista de discos. Crític alhora que eclèctic en la seva tasca d'acumulació selectiva, la col·lecció discogràfica de l'artista britànic constitueix un singular laberint de sons des del qual traçar diferents recorreguts per les filies musicals del seu propietari.

Selecció musical d'"anomalies" de la col·lecció sonora de Mark Gergis, especialitzada en música d'Orient Mitjà i el sud-est asiàtic.

Durant els últims vint anys, aquest nord-americà d'ascendència iraquiana s'ha submergit en diferents escenes i subgèneres de la música popular i folklòrica de Síria, L'Iraq, Sumatra, Cambotja, Tailàndia i d'altres indrets, per a rescatar de l'oblit allò que ell anomena "anomalies sonores".

La relació entre temps i música i l'impacte del desenvolupament tecnològic en el tractament del temps en diferents llenguatges musicals.

Una anàlisi de les múltiples utilitzacions de l'atzar en la composició i la interpretació d'obres musicals.

"Continu" identifica obres sonores de diferents períodes, tradicions i acostaments a la música generativa i basada en sistemes.

Selecció musical de la producció sonora de Carles Santos des de 1978 fins al 2008.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Carles Santos, amb el testimoni de Pere Portabella.

Selecció musical de la producció sonora de Juan Hidalgo des de 1957 fins al 1997.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Juan Hidalgo, amb el testimoni d'Esther Ferrer, Rubén Figaredo i Henar Rivière.

Selecció musical sobre la producció sonora de Pelayo Fernández Arrizabalaga des de 1985 fins al 2007.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Pelayo Fernández Arrizabalaga, amb el testimoni de Cristina Casanova i Sergi Jordà.

Selecció musical sobre la producció sonora de Victor Nubla des de 1976 fins al 2008.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Victor Nubla, amb el testimoni de Pascal Comelade, Juan Crek and Rafael Duyos.

Selecció musical sobre la producció sonora de Vagina Dentata Organ des de 1984 fins al 2007.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Vagina Dentata Organ, amb el testimoni de Marc Valls, Pau Riba, Paco Alvarado, Xavier Cot, Eliseu Huertas i Cos and Marc Viaplana.

Selecció musical sobre la producció sonora de José Iges des de 1994 fins al 2006.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de José Iges, amb el testimoni de Concha Jerez i Miguel Álvarez-Fernández.

Selecció musical sobre la producció sonora d'Eduardo Polonio des de 1969 fins al 2007.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context d'Eduardo Polonio, amb el testimoni del músic i compositor Claudio Zulián.

Selecció musical sobre la producció sonora de Josep Maria Mestres Quadreny des de 1962 fins a l'actualitat.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Josep Maria Mestres Quadreny, amb els testimonis del músic i compositor Carles Santos i el musicòleg Oriol Pérez.

Selecció musical sobre la producció sonora de José Manuel Berenguer des de 1990 fins a l'actualitat.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de José Manuel Berenguer, amb el testimoni del músic i compositor Joan Saura.

Selecció musical sobre la producció sonora de Francisco López des de 1997 fins a l'actualitat.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Francisco López, amb el testimoni del músic Rafael Flores.

Selecció musical sobre la producció sonora de Llorenç Barber des de 1978 fins a l'actualitat.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context de Llorenç Barber, amb el testimoni de Ruben López Cano.

Selecció musical sobre la producció sonora d'Esplendor Geométrico entre 1981 i 2007.

Monogràfic sobre la trajectòria i el context d'Esplendor Geométrico, amb els testimonis d'Arturo Lanz, Andrés Noarbe, Francisco López i Javier Hernando.