• 00:38 "Elaboración de cuarenta piezas rectangulares para la construcción de un piso" (2008)
  • 05:27 "El valor de la ausencia: excusas para ausentarse de su centro laboral" (2009-2010)
  • 10:53 Artista y trabajador: ¿cómo convertir la improductividad en productiva?
  • 15:14 El artista cómplice
  • 19:28 Arte cubano contemporáneo. La Cátedra de Arte Conducta de Tania Bruguera
  • 22:16 Política, economía, sociedad y otros referentes extra-artísticos
  • 25:05 Recolectando sueños
  • 27:23 "Turismo sin documentos" (2011)
  • 31:22 "Momentos que marcaron el mundo" (2012 – en proceso)
  • 32:19 "Momentos que marcaron el mundo I. Havana – Berlín" (2012)
  • 33:11 "Momentos que marcaron el mundo II. Primavera Sound" (2012)
  • 36:34 "Momentos que marcaron el mundo III. The East is Red" (2013)
  • 38:35 "Momentos que marcaron el mundo III. The Never-Ending Story" (2015)
  • 41:47 "Línea de producción por excedente" (2014)
  • 47:43 Tu realidad como obra de arte. Arte político y banalización
  • 54:08 Occidente y lo exótico. Documentando una época
  • 57:16 La Habana, Barcelona, Atenas, Berlín, La Habana
30/05/2016 60' 55''

Spanish

Through his photographs, videos and installations, Adrian Melis (Havana, 1985) explores how faults in production systems such as socialism and capitalism affect individuals. And he does so with the lucid gaze of a knowing ethnographer who is familiar with the critical potentialities of dialectics and the absurd.

In FONS AUDIO #41 Adrian Melis talks about contemporary Cuban art, about his formative years in Tania Brughera's Cátedra de Arte Conducta, about the usefulness of art, and about production systems, consumer goods, dreams, and paradoxes.

Share
SpecialsFONS ÀUDIOAdrian MelisCreative CommonsMACBA Collection Cuba

Related RWM programmes