• 01:28 Audre Lorde: "La poesía no es un lujo"
  • 02:02 ¿Qué significa una autogestión queer?
  • 03:27 AMOQA significa estar incómodo
  • 05:29 La quimera rosa. Aquelarres
  • 06:39 Creas un estatuto para tu asociación con la ayuda de un abogado anarquista
  • 07:44 Un espacio de gestión, reflexión y transformación social
  • 08:24 No tienes trabajo y tampoco energía para trabajo voluntario
  • 09:14 Beca alemana para un proyecto de gestión cultural
  • 12:10 ¡Athens Museum of Queer Arts!
  • 12:58 Dinero para 5 meses
  • 14:18 Invitas a activistas feministas y queer a presentar sus archivos personales
  • 14:15 Sin plan financiero. Estatutos. Problemas con la justicia
  • 19:46 Todavía no has encontrado un espacio seguro para AMOQA
  • 20:56 AMOQA, entre la plataforma radical y la institución
  • 23:06 Izquierda
  • 23:43 Archivo queer feminsta. Archivo vivo, plural, mutante
  • 28:40 Token, palabra en inglés
  • 29:52 AMOQA en la Bienal de Tesalónica, en la Documenta, en el PEI
  • 38:33 ¿Queer mainstream, queer radical?
  • 40:40 Click es de Zimbaue
  • 41:41 Lo queer en Grecia. Trazar puentes con los países vecinos
  • 44:47 Audre Lorde: "La poesía no es un lujo"
12/06/2018 45' 53''

Spanish

AMOQA (Athens Museum of Queer Arts) is a hybrid, self-organized platform for the research and promotion of arts and studies on sexuality and gender, operating in Greece since 2016.

With a queer and transfeminist agenda, AMOQA springs from the fragility woven by networks of affects and intimacy. Simply by calling itself a museum, AMOQA activates an in-between, mutant, precarious, vulnerable space at the margins of the art institution, allowing it to occupy spaces that are unfamiliar or unrelated to activism. A museum that is not a museum and a queer archive without the means to actually archive, operating in the context of the Greek financial crisis.

In this podcast, the visual artist, performer, and co-founder of AMOQA Maria F. Dolores talks about witches and covens, about bodily and theoretical knowledge, precarity, archiving without adequate resources, and working as a collective, about inclusion and antagonism, survival tools, cracks in the system, and mixed feelings, about dissident paths and deviations, and about the need to seek affinities in the South. The text that Maria proposed for the group dynamic during the "Pigs Self-Management" workshop at MACBA interrupts and complements our conversation.

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