poesia
Mari Chordà
En este pòdcast, obrim la capsa de records de la pintora, escultora, escriptora, poeta i activista Mari Chordà, que mos fa viatjar als temps de la seva infantesa, quan una malaltia de llarga durada es converteix en una oportunitat per descobrir el dibuix. Apareixen així capses de llapis que esbossen futurs, dones que la influencien profundament i la mar com a teló de fons i inspiració. Mos aturem especialment en la seua faceta d’activació social des d’espais com Lo Llar a Amposta o el Bar-Biblioteca feminista laSal a Barcelona, per desentrellar tot allò que implica cuidar i sostenir espais de suport mutu, cures i aprenentatge creats per dones.
Imani Mason Jordan
Marcant silencis
Undead Matter és una conversa oberta sobre la relació entre la vida i la matèria en constant canvi del nostre univers, a mesura que aquesta ressorgeix rítmicament al llarg dels mil·lennis. En aquest segon episodi, la poetessa Myung Mi Kim parla amb la geògrafa Kathryn Yusoff sobre les vides i històries demarcades en el silenci entre les paraules i entre els estrats rocosos.
Pols emergent interestelar
Undead Matter, la nova sèrie de Sophie J Williamson, és una conversa oberta sobre la relació entre la vida i la matèria en constant canvi del nostre univers, a mesura que aquesta ressorgeix rítmicament al llarg dels mil·lennis. En el primer episodi, l'artista i poeta Himali Singh Soin i l’astrobiòleg Chandra Wickramasinghe parlen sobre diferents senyals de vida del cosmos, la teoria de la panspèrmia i la biosfera de la galàxia.
Clàudia Pagès
El treball de l'artista Clàudia Pagès es desplega i es contreu en múltiples formes. En els seus processos, paraula, cos i moviment circulen en múltiples direccions, traçant una complexa xarxa lingüística de micronarratives, que passen per l'escolta crítica de l'entorn immediat i el seu registre, a través d'una escriptura tenaç. En aquest podcast, obrim la seva caixa de trucs i eines. La repetició, els “zoom ins”, el desplaçament (físic i metafòric) i la traducció apareixen com algunes de les seves principals estratègies; mentre que cantar, compondre i ballar s'articulen com a desig i pur espai d'experimentació i possibilitat.