Art conceptual
En aquest podcast ens asseiem a parlar amb el poeta, cineasta experimental i crític Juan Bufill sobre la confluència d'energies creatives germinals durant els primers anys de la transició, quan semblava que tot estava encara per refer-se, per somiar-se. Van ser temps d'efervescència i transversalitat creativa; de contra-cultura underground i autogestionada al voltant de la qual l'art conceptual, el videoart, el cinema experimental, el vídeo comunitari, el còmic i la performance entrecreuaven les seves energies en múltiples direccions.
Pere Noguera (La Bisbal de l'Empordà, 1941) és artista conceptual i des d'inicis de la dècada dels setanta experimenta amb les possibilitats estètiques, poètiques i metafísiques del fang, l'aigua, el paisatge, el paper, la fotocòpia, la fotografia, els objectes quotidians, l'acció i el pas del temps. A FONS ÀUDIO #51 Pere Noguera ens ofereix algunes pistes entorn d'obres com "La fotocòpia com a obra document" (1975), "Càntirs" (1976), "Pedra i ganxos de ferro. Sèrie 'Massanet'" (1977) o "Porta doble" (1990), entre d’altres.
L'artista conceptual i escultor brasiler proposava l’any 2001 l'obra "Babel", una torre de forma cònica de cinc metres d'alçada i dos d'ample, que s'alça fins al sostre expositiu i que està construïda a base de ràdios, de diferent eres, totes elles sintonitzades en diferents emissores.
Meireles té l’habilitat de donar forma a idees filosòfiques amb gestos mínims i una gran economia de mitjans. Els seus processos són simples, fruit de la seva habilitat per no complicar les coses. A FONS ÀUDIO #45 Meireles parla sobre les seves obres a la Col·lecció MACBA.
Entrevista amb Michael Baldwin i Mel Ramsden amb motiu del dipòsit de 800 peces del grup Art & Language que el col·leccionista francès Philippe Méaille ha fet al MACBA.