• 02:44 "Patterns for (Re)cognition"
  • 07:05 Agents colonials, pioners de l'art modern
  • 09:44 Un aparell per evitar quedar-se atrapat
  • 10:47 La invenció de l'altre
  • 12:17 Intuició i localització
  • 14:30 Donar forma a les eines que necessitem
  • 17:28 Situacionistes al Congo
  • 22:12 La manera en que ho fas
  • 23:52 Responsabilitat: una qüestió de tots
28/11/2017 31' 44''
Anglès

El viatge com a catalitzador d'històries o la dissolució del treball propi en l'aliè, són algunes de les constants que travessen l'obra de Vincent Meessen (Baltimore, 1971). Les seves recerques polièdriques, compartides en forma de pel·lícules, edicions, cançons, instal·lacions o projectes curatorials, connecten una xarxa extensa de col·laboradors i estableixen una estructura absorbent de relats, capaç de metabolizar l’encontre amb personatges i esdeveniments totalment inesperats.

Des de la troballa de tests colonials per mesurar la capacitat d'abstracció de la població del Congo a la “invenció” d’alguns col·leccionistes belgues dels primers artistes abstractes locals, passant per l'aparició de cançons de protesta del maig francès escrites per un membre congolès del moviment situacionista, Meessen localitza episodis excèntrics, mai explorats, i els reorganitza amb una metodologia que, en les seves pròpies paraules, conté un valor metamòrfic: sempre està en moviment.

SON[I]A parla amb Vincent Meessen sobre viatges, revoltes i metàfores, sobre cooperatives de treball, bandes musicals i escenaris construïts, sobre les polítiques del fer contra les polítiques del mostrar i sobre com vivificar, des del present, les memòries colonials agonitzants o perdudes.

Compartir
Son[i]aVincent Meessenpost-colonialisme