14/03/2007 12' 20''
son[i]a 37

Aquest programa de cinema presenta la primera retrospectiva de l'obra cinematogràfica de Hollis Frampton, cineasta, fotògraf i pioner en l'art digital.
En l'obra de Frampton, el llenguatge és alhora motiu i agent, i la tensió entre paraula i imatge constitueix la força motriu de la majoria de les seves pel·lícules més aconseguides. Així mateix, la combinació d'imatges fixes i en moviment s'explora contínuament en les pel·lícules de Frampton i es posa al servei d'un constant i inquisitiu plantejament filosòfic sobre la naturalesa fonamentalment disjuntiva de l'experiència i la percepció, en consonància amb la creença de Frampton que el cinema és una "metàfora de la consciència".
El SON[I]A parla amb George Stolz, comissari del cicle, i repassa la trajectòria del cineasta, els seus inici literaris, el pas pel treball fotogràfic a finals dels anys cinquanta i la incursió a mitjans dels anys seixanta cap el cinema experimental. Els seus plantejaments cinematogràfics es basen en la tensió entre la paraula-imatge i imatge fixa-imatge en moviment o el seu important paper com a teòric del llenguatge fotogràfic, cinematogràfic i vídeo. El programa inclou fragments d'àudio del film de Hollis Frampton "Critical Mass" de 1971.

Compartir
Son[i]aGeorge StolzHollis Framptoncinemaactivitatfotografia