• 02:13 Distància hiperlocal
  • 09:11 El retorno d'allò ideal
  • 17:08 El mite del targeting personalizat
  • 22:48 Un subjete, no una persona
  • 25:29 Temps de vida de les dades
  • 34:47 Subjectes difusos
  • 37:07 Persones legals
  • 41:45 Dades
  • 46:51 Afirmació
  • 49:58 Desmuntant la hipercomplexitat
22/07/2022 53' 47''

Anglès

Olga Goriunova

Olga Goriunova és una investigadora i curadora que treballa al voltant de les arts i els mitjans digitals. Viu i treballa a Londres. I va ser precisament allí on va començar el seu projecte Digital Subjects, com a resultat d'un descobriment casual –que ella mateixa relata al començament de la nostra conversa– relacionat amb una tècnica de màrqueting coneguda com a publicitat hiperlocal. Aquesta troballa més o menys aleatòria va ser la llavor de la qual va brollar la seva recerca sobre el que ella denomina subjectes digitals, donant lloc a una exploració exhaustiva no només de les implicacions polítiques i tecnològiques de les pràctiques actuals de recopilació de dades, sinó també del concepte mateix de subjecte. “Les persones com a dades com a persones”, com escrivia l’Olga en el seu article inaugural sobre el tema. En essència, com la noció del jo i la subjectivitat s'entrecreuen amb les bases de dades a gran escala, la privacitat, l'aprenentatge automàtic i tots els nostres prejudicis sobre el tema.

En aquest podcast, Olga Goriunova parla sobre la vida útil de les dades de màrqueting, les persones jurídiques i els subjectes digitals, la lectura de les estadístiques com a poètica i els múltiples misteris de la publicitat personalitzada.

Conversa: Roc Jiménez de Cisneros i Anna Ramos. Guió i producció: Roc Jiménez de Cisneros. Veu: Roc Jiménez de Cisneros. Música: Roc Jiménez de Cisneros.
Compartir
Son[i]aOlga GoriunovaalgoritmesCreative Commons

Programes de RWM relacionats