Son[i]a #355 Olga Goriunova
- 02:13 Distància hiperlocal
- 09:11 El retorno d'allò ideal
- 17:08 El mite del targeting personalizat
- 22:48 Un subjete, no una persona
- 25:29 Temps de vida de les dades
- 34:47 Subjectes difusos
- 37:07 Persones legals
- 41:45 Dades
- 46:51 Afirmació
- 49:58 Desmuntant la hipercomplexitat

Olga Goriunova és una investigadora i curadora que treballa al voltant de les arts i els mitjans digitals. Viu i treballa a Londres. I va ser precisament allí on va començar el seu projecte Digital Subjects, com a resultat d'un descobriment casual –que ella mateixa relata al començament de la nostra conversa– relacionat amb una tècnica de màrqueting coneguda com a publicitat hiperlocal. Aquesta troballa més o menys aleatòria va ser la llavor de la qual va brollar la seva recerca sobre el que ella denomina subjectes digitals, donant lloc a una exploració exhaustiva no només de les implicacions polítiques i tecnològiques de les pràctiques actuals de recopilació de dades, sinó també del concepte mateix de subjecte. “Les persones com a dades com a persones”, com escrivia l’Olga en el seu article inaugural sobre el tema. En essència, com la noció del jo i la subjectivitat s'entrecreuen amb les bases de dades a gran escala, la privacitat, l'aprenentatge automàtic i tots els nostres prejudicis sobre el tema.
En aquest podcast, Olga Goriunova parla sobre la vida útil de les dades de màrqueting, les persones jurídiques i els subjectes digitals, la lectura de les estadístiques com a poètica i els múltiples misteris de la publicitat personalitzada.