• 00:01 La teva veu no és teva: veus prestades, veus adquirides
  • 03:37 Voder
  • 10:42 Helen Harper, les telefonistes i el drag vocal
  • 13:02 Coreografies de cossos disciplinats per a produïr veus "sense cos"
  • 14:43 Allò sord atravessant la història de les tecnologies sonores
  • 23:55 Veu i vot
  • 28:37 "Voz sorda II": acudits en llengua de signes
  • 32:05 Compartir la pràctica, citar-se, desbordar la presencialitat 
  • 35:31 El micròfon humà o passar un arxiu per la veu
  • 44:28 Fer-se ressò d'aquells que deconstrueixen la veu: Oriol Roqueta
  • 46:26 El teu pare està parlant amb la veu del meu pare
  • 54:42 Harvard Sentences i l'escriptura per a veus sintètiques
  • 59:40 Cos vocàlic: un autòmata en cada veu sintètica
  • 63:22 Els Tone Tests
  • 69:18 Tancant la història de les tècniques de síntesi vocal 
15/03/2022 77' 48''
Castellà
Jaume Ferrete en "Cabaret", 2018.

Mitjançant la creació de textos, enregistraments, performances, concerts, llocs web, sessions d'escolta, tallers educatius i arxius de converses, l'obra de Jaume Ferrete (Mollet del Vallès, 1980) explora tot allò que travessa i configura les ideologies de la veu. Els seus projectes eludeixen obertament qualsevol naturalització de la identitat i examinen la producció vocal com un fenomen social complex, modelat pels ressons i les reverberacions circumdants. Transvestir-se en escena, moure els paràmetres d'intel·ligibilitat de la parla, sondejar la dimensió comunitària de la llengua de signes o la manera en què les veus sintètiques enrareixen la presència del cos en la pràctica de la performance, són algunes de les línies que apareixen en els seus treballs. Ferrete assenyala que tota veu conté molts cossos vocàlics en potència, cossos a punt d'aparèixer. Les veus tècnicament reproduïdes, sent veus no exactament humanes, obren una profusió de cossos estranys que no sonen com nosaltres i que resulten sempre difícils d'imaginar.

En aquest podcast, Jaume Ferrete parla sobre Helen Harper, la disciplina corporal de les telefonistes i el Voder com a exemple total del drag. Localitza el fenomen de la sordesa com un combustible fonamental de la història de les tecnologies sonores i enfila, des del Voder fins a WaveNet, alguns moments fonamentals en el desenvolupament de les tècniques de síntesi vocal. La conversa passa també per la ventrilòquia, els micròfons humans i el gramòfon, irrompent per a retornar-nos el propi fet aliè, convertint el ressò tècnic de les nostres veus en oportunitat potencial.

Conversa: Antonio Gagliano i Anna Ramos. Edició i producció sonora: Antonio Gagliano. So: Jaume Ferrete.
Compartir
Son[i]aveuveu sintèticaJaume Ferreteperformance

Programes de RWM relacionats