• 00:01 El cos com a mitjà
  • 05:46 Composicions físiques i dansa antropològica
  • 10:43 Ballar sense bases
  • 16:43 Trajal Harrell i el voguing
  • 18:16 Dansa narrativa, discurs sexualizat
  • 21:02 Dol, festa i violència
  • 25:12 Dance is a weapon
  • 27:31 2001, Argentina
  • 29:50 Climes humits i intel·ligència física
  • 36:57 De Cuba a Jamaica
  • 41:07 El dancehall i els rols de gènero fluit
  • 46:52 De la violència i apropiació cultural a Jamaica
  • 51:36 Viralitzar els passos
  • 53:26 Performance quotidiana 
  • 56:18 Filmar el moviment total
  • 64:16 Envellir amb la dansa
24/02/2022 66' 5''
Castellà
Erika Miyauchi durant una actuació

Artista multidisciplinària, Cecilia Bengolea (Buenos Aires, 1979) entén la dansa com una eina i un mitjà per a l'empatia i l’intercanvi emocional. Especialment interessada en la recerca antropològica de formes de dansa comunitària contemporànies i arcaiques, Cecilia Bengolea ha dedicat la seva vida a l'aprenentatge de tècniques, moviments i coreografies d’arreu del món per a donar forma al seu propi vocabulari artístic. Un arxiu encarnat de moviment i ball, que ha construït individual i col·lectivament, i que recorre al cos com una escultura animada per a la performance, el vídeo o les instal·lacions.

En aquest podcast, Cecilia Bengolea comparteix la seva trajectòria vital, un estat entre el flux permanent i la pulsió sensual, que beu tant de la boxa thai com de la dansa contemporània o el dancehall. Dels balls i les seves experiències al Carib, Bengolea assenyala el clima, la humitat i les suors, com a factors que expliquen altres formes d'intel·ligència corporal i connexions sinàptiques, gràcies a les quals el goig, la fantasia i l'humor exorcitzen els límits del cos, les violències sistèmiques i el dol. Parlem també de creences animistes i figuracions coreogràfiques, mentre reajustem idees preconcebudes sobre l'apropiacionisme cultural i determinades lectures sobre els rols de gènere en el ball, a través de la cultura dancehall.

Conversa: Ricardo Cárdenas i Anna Ramos. Guió: Ricardo Cárdenas. Producció: André Chêdas. Veu: Anna Ramos. So: variacions del famós ritme de fàbrica del Casio MT-40 que va donar lloc al Sleng Teng riddim.
Compartir
Son[i]adansaperformancecoreografiavídeodancehallCecilia BengoleaCreative Commons

Programes de RWM relacionats